Iveco LMV SF
Na Eurosatory Iveco zaprezentowało LMV SF w podobnej konfiguracji co podczas zeszłorocznego MSPO, ale wzbogaconej o pewne elementy wyposażenia, jak wyrzutnie 40-mm granatów, z których można wystrzeliwać różnego typu amunicję, także tzw. niezabijającą. LMV SF jest tworzony we współpracy z norweską firmą Arctic Trucks, która specjalizuje się w różnego typu modyfikacjach pojazdów, także przeznaczonych dla sił specjalnych.
Zobacz galerię zdjęć z targów EUROSATORY
Sherpa z rampą
Renault Sherpa Light Scout w wersji opancerzonego pojazdu dla sił bezpieczeństwa i policji, który został wyposażony w podnoszoną hydraulicznie rampę szturmową. Wnętrze wozu może pomieścić do 10 osób, które dzięki zamontowanej rampie (również mieszczącej do 10 ludzi) mogą szturmować budynki, samoloty lub pokonywać ogrodzenia o wysokości do 8,65 m. Przy masie całkowitej rzędu 10,2–10,9 tony, ładowność Sherpa Light wynosi 1,5-2,2 tony. Pojazd napędzany jest silnikiem Diesla Renault MD-5 o mocy 158 kW (215 KM) przy 2300 obr./min i osiągającym maksymalny moment obrotowy 800 Nm przy 1200-1700 obr./min. Renault Sherpa Light Scout w widocznej na zdjęciu konfiguracji zostały zamówione przez Indonezję.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera! |
Supacat
Poza znanym i opisywanym na łamach magazynu SPECIAL OPS HMT400/Jackal firma Supacat Ltd. zaprezentowała również zmilitaryzowany terenowy samochód rajdowy - Wildcat. Jest to sprawdzona w rajdach typu cross-country konstrukcja brytyjskiej firmy QT Services, bazująca na podzespołach marki Land Rover. Ten dwuosobowy pojazd ważący 2580 kg może być napędzany jednym z 3 silników: wysokoprężnym o mocy 160 KM, benzynowym V6 o mocy 315 KM lub V8 o mocy 270 KM. Zbiornik paliwa o pojemności 365 litrów zapewnia Wildcatowi maksymalny zasięg 2970 km. Pojazd może być wyposażony m.in. w zdalnie sterowane stanowisko strzeleckie z karabinem maszynowym kal. 7,62 mm.
Zobacz także: IWA & Outdoor Classics 2012
Jeep SAS
Na stoisku Rheinmetall swoją premierę miał pick-up Amarok M LMPV (Light Multi-Purpose Vehicle), który został włączony do oferty Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV). Pojazd ten bazuje na cywilnym modelu Volkswagena o tej samej nazwie, został jednak zmodyfikowany w celu zwiększenia masy całkowitej do 3,5 tony oraz spełnienia wymagań potencjalnych wojskowych odbiorców. Amarok M jest dostępny w wersji z pojedynczą (singel cab) oraz podwójną kabiną (double cab), która mieści do 4 w pełni wyposażonych żołnierzy, ich uzbrojenie indywidualne, środki łączności oraz dodatkowe wyposażenie. Ładowność odmiany singel cab wynosi 1396 kg, a double cab - 1259 kg. Pojazd jest napędzany 2-litrowym silnikiem Diesla dostępnym w trzech wersjach mocowych: 90 kW (120 KM), 120 kW (163 KM) oraz 132 kW (180 KM), który może współpracować z 6-biegową manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Prezentowany na Eurosatory Amarok M wyposażony był m.in. w elektrycznie napędzaną obrotnicę uzbrojoną w automatyczny granatnik kal. 40 mm.