Blogi // Paweł Piotrowski

 


 

Ćwiczenie tygodnia – pompki na obrotowych poręczach

Paweł Piotrowski  /  09-12-2014  /  2
Pompki na obrotowych poręczach. Fot. Mateusz Piotrowski

Wydaje się, że wykonywanie pompek to ćwiczenie typowo wytrzymałościowe. Warto jednak wiedzieć, że wielu kulturystów mających problemy z rozwojem mięśni piersiowych większych, właśnie dzięki wykonywaniu pompek i to z dużą liczbą powtórzeń w seriach uzyskało impuls do rozwoju masy mięśniowej mięśni piersiowych.

 Do wykonywania pompek w celu zwiększenia intensywności pracy mięśni i zwiększenia zakresu ruchu (większa szansa na rozwój masy mięśniowej niż wytrzymałości mięśni) warto wykorzystać obrotowe podpórki. Tego typu podpórki dostępne są w sklepach sportowych czy też na allegro. Im wyższe podpórki tym lepiej. W porównaniu do podpórek typu „dwie nieruchome poręcze” intensywność pracy mięśni jest znacznie większa. W fazie dolnej ruchu zaleca się ułożenie dłoni tak jak przy wyciskaniu sztangi czyli z grzbietami dłoni ułożonym równolegle do przodu. Ruch zatrzymujemy w fazie dolnej na 2-3 sekundy z tułowiem tuż nad podłożem, dzięki czemu silnie rozciągane są mięśnie piersiowe większe. W fazie górnej ruchu również zatrzymujemy ruch na 2-3 sekundy silnie napinając mięśnie piersiowe większe. W tej fazie ruchu ułożenie dłoni powinno być takie aby grzbiety dłoni skierowane były na zewnątrz. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie uzyskać silne napięcie mięśni piersiowych. Obrót dłoni możliwy dzięki zastosowaniu obrotowych rączej łagodzi napięcie w stawach barkowych zmniejszając ryzyko kontuzji tych delikatnych stawów, które często ulegają kontuzji. W czasie wykonywania ćwiczenia intensywnie pracują również przednie aktony mięśni naramiennych oraz mięśnie trójgłowe ramion (tricepsy). Im szerzej rozstawimy rączki tym intensywniej pracować będą mięśnie piersiowe większe a mniej tricepsy. Położenie rączek w stosunku do tułowia również jest istotne. Rączki powinny być ułożone na wysokości mięśni piersiowych większych. Błędem jest wykonywanie pompek z rączkami na wysokości np. szyi. Sprzyja to kontuzji stawów barkowych. Intensywność ćwiczenia możemy zwiększyć ustawiając stopy na podpórkach. W takim przypadku dodatkowo silniej pobudzane będą górne części mięśni piersiowych większych oraz przednie aktony mięśni naramiennych. Ekstremalną odmianą pompek jest ustawienie stóp na piłce. W takim przypadku ćwiczenie jest trudniejsze do wykonania. Wzrasta zaangażowanie mięśni stabilizujących, które bardzo intensywnie pracują ale równocześnie maleje zaangażowanie w ćwiczenie mięśni piersiowych większych. Ta ekstremalna forma pompek może być więc jedynie ćwiczeniem uzupełniającym stosowanym dodatkowo.

Komentarze

2
Guy / 15-06-2015, 20:27
Hi Lance and Lori,That is a cool story. You got to stay in a nice hotel at a campground fee. Talk about tnihgs working out for the best! I also love how you created your own tent air conditioner. You are one creative dude! As for a story about being in a storm, on our last day of living in India for six months, a monsoon hit. Now I had heard about monsoons but had never experienced one at all. We saw the dark clouds approaching for about a half hour before it hit our little village. The clouds were the darkest I have ever seen. Kids were out playing in the dirt streets using a dirty plastic bag as a kite. They were laughing and having so much fun. It was a beautiful site because they were genuinely happy and they were just playing with a plastic bag. Then the storm hit and our place flooded within seconds. The water just kept rising and rising. So we were running all around trying to prevent the water from rising any further so as to prevent any damage to the furniture. I had never seen a storm like that in my life. It went on for twenty minutes. When it was over, we managed to dry up the entire area and within a couple of hours, it was like nothing ever happened. It was a great memory on the last day of living in India..-= Nadia Happy Lotusb4s last blog .. =-.
Pereteli / 16-06-2015, 10:26
Hey Lori Luv,What a fantastic view of ktieits being sucked in the vaccuum And I do love ktieits .I remember one time when I was about 11 and my brother 9 and 7 at the time found 3 stray kittens while playing outside. They were so small and cute, so we brought them home. My mum had a strict no pets int he house policy, but the ktieits were so small na. So we little musketeers decided to hide them form mum ha! And we managed to hide them in a duffel bag, hanging on the side of the cupboard for 3 days. Only when mum went to the loo or went for a nap, we would hurriedly close the door and give them milk But, you know mums and their keen sense she found them, and let us keep them later but those three days hiding the ktieits was so awesome..we felt like such saviors and the thrill was amazing!Jannie and Lori Luv, I loved this so so much! What a fun read but where there is Jannie, there has got to be fun fun fun and roll that with lori luv what a superb combo!wow!Lots of love to both you gorgeous gals!Z~Zeenat{Positive Provocations}b4s last [type] ..
   1 / 1   

Wybrane dla Ciebie

 


Gdy ciemność nie jest Twoim sprzymierzeńcem » Wypróbuj smar do ruchomej części broni »
zasilanie smar do pielęgnacji broni

 


Cieszą się popularnością na całym świecice! Dlaczego? »

 


Bluza taktyczna w roli głównej - obejrzyj film z jej udziałem » Czego nie wiesz o binokularze noktowizyjnym »
bluza taktyczna gogle balistyczne

 


Wybierz produkty sprawdzone w ekstramalnych warunakch »

 


Jaką broń wybierają strzelcy wyborowi » Nie strać celu mimo ciemności »
bron palna oświetlenie taktyczne

 


Uzyskaj licencję Instruktora Sportu Strzeleckiego  »
kurs strzelecki

 


Namierz cel w ciemoności » Wypatrz swojego wroga z odległości »
hydrauliczny wyważacz

Spodnie taktyczne - zachowaj swobodę w najtrudniejszej sytuacji »
spodnie taktyczne

 


Nie daj się zaskoczyć w ciemności » Spodnie taktyczne na każdą misję »
latarka czołowa bluza taktyczna

 

Na czym polega specyfika komunikacji w wojsku »

 


Sprzęt do wspinaczki, który zapewni maksimum swobody i bezpieczeństwa » Dobierz wyposażenie na miarę czasów  »
latarki czołowe

 


05/07/2020







































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Trening medyczny w PKW UNIFIL

„Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi w boju.” To zdanie, które zna każdy żołnierz Wojska Polskiego. Bez właściwego i profesjonalnego treningu nie osiągnie się celu operacyjnego w realnym...

Aktualny numer

2/2020
SPECIAL OPS 2/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Ratownictwo taktyczne
  • - XX lat CBŚP
Autor bloga
Paweł Piotrowski
Paweł Piotrowski
Sztuki walki - profesjonalny instruktor kung fu, specjalność styl Ving Tsun, posiada uprawnienia instruktora rekreacji fizycznej, certyfikat instruktora w Ving Tsun Kung Fu Association Europe, trenował Ving Tsun przez 14 lat (1986-2000). W prasie specjalistycznej prezentował techniki Ving tsun w artykułach Sifu Janusza Szymankiewicza. Kulturystyka – staż treningowy 30 lat (trenuje rekreacyjnie kulturystykę naturalną od roku 1986 w TKKF Syrenka).  Autor artykułów i współpracownik miesięcznika „KIF Sport” w zakresie metodyki treningu siłowego. Autor artykułów na portalu kulturystycznym www.jwip.pl oraz moderator forum tego portalu. Kolekcjoner literatury z zakresu sportów siłowych. Łącznie opublikował ponad 100 artykułów i materiałów szkoleniowych z zakresu kulturystyki. Członek wspomagający „Polskie Stowarzyszenie Podciągania na Drążku”. Rekreacyjnie trenuje także bieganie. Osobiste rekordy : podciąganie na drążku: 32 powtórzenia, pompki klasyczne: 300 powtórzeń bez przerwy, rwanie odważnika 17,5 kg jednorącz: 110 powtórzeń prawą ręką plus 55 powtórzeń lewą ręką
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni od dekady kształci wybitnych specjalistów z Bezpieczeństwa Wewnętrznego,...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl