Blogi // Paweł Piotrowski

 


 

Ćwiczenie tygodnia – unoszenie ramienia do góry w pozycji leżącej na boku

Paweł Piotrowski  /  11-04-2016
Fot. Mateusz Piotrowski

Unoszenie ramienia do góry w pozycji leżącej na boku to nietypowe ćwiczenie aktywizujące tylną głowę mięśni barkowych.

Unoszenie ramienia do góry w pozycji leżącej na boku to nietypowe ćwiczenie aktywizujące tylną głowę mięśni barkowych. Najczęściej trenując barki intensywnie pracuje głowa boczna lub/i głowa przednia. Głowa tylna często przez to jest rozwinięta mniej niż głowa przednia (intensywnie pracuje np. przy wyciskaniu sztangi leżąc) oraz głowa przednia. Traci na tym estetyka sylwetki. Aby temu zapobiec stosuje się osobne ćwiczenia, izolowane, w których najintensywniej pracują głowy tylne mięśni barkowych.

W przypadku opisanego ćwiczenia pracują oprócz głów tylnych mięśni barkowych również pomocniczo głowy boczne. Ćwiczenie wykonujemy stosunkowo małymi sztangielkami z uwagi na możliwość powstania niekorzystnych naprężeń w stawach barkowych. Głowa tylna jest stosunkowo słaba więc nawet nieduże ciężary zmuszają ten akton mięśnia barkowego do intensywnej pracy. Serie wykonujemy na zmianę tzn. najpierw jedną ręką 8-15 powtórzeń, a następnie drugą ręką tyle samo powtórzeń. Po przerwie 30-90 sekundowej (w zależności od stopnia wytrenowania) wykonujemy kolejne serie. Liczba serii zalecana to 2 (początkujący) do 4-5 (zaawansowani). W fazie górnej ruchu, podobnie jak w przypadku ćwiczenia unoszenia sztangielek do góry stojąc możemy wykonać dodatkowy ruch nadgarstkiem unosząc wyżej stronę dłoni przy małym palcu – gwarantuje to dodatkowe silniejsze napięcie mięśni w szczycie fazy górnej ruchu.

Ruch unoszeni wykonujemy dynamicznie (1-2 sekundy) natomiast ruch opuszczania znacznie wolniej – 3-5 sekund. Wartościowe jest zatrzymanie ruchu w fazie górnej na 2-3 sekundy – bardzo intensywnie pracują wtedy mięśnie izometrycznie, dzięki czemu wzrasta ich siła.

Ćwiczenie wykonywać można na ławce płaskiej lub lekko pochyłej. Im większy kąt ławki (bardziej pionowa pozycja tułowia0 tym bardziej aktywizowana jest głowa boczna mięśnia barkowego a nieco mniej głowa tylna.

 

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Poznaj 5 kluczowych zalet latarek taktycznych, które Cię nie zawiodą »
latarka mactronic

 


Rajd po trudnym terenie?  Dobierz pojazd »
pojazdy wojskowe

 


Na czym polega przewaga butów taktycznych »

Jesteś aktywnym strzelcem? Gdzie zaspokoisz swoje potrzeby »

buty taktyczne

ubranie taktyczne

 


Polowanie - w jakim plecaku będzie najwygodniej »
plecak

 


Jakie parametry liczą się w goglach noktowizyjnych »

Wybierz sprzęt bushcraft  »

noktowizja

sprzet bushcraft

 


W jakich warunkach noktowizja zawieść nie może  »
noktowizja

 


Jakich butów nie porzucisz w akcji »

Skąd pozyskać niezawodny sprzęt logistyczny »

buty wojskowe

sprzet logistyczny

 


W ciemności przyda się pewne źródło zasilania »

 



Jak poprawić celność broni » Zegarki taktyczne, z którymi się nie zgubisz » 
broń konserwacja zegarki taktyczne

 


Dobierz rękawice do misji »
rekawice taktyczny

 



Uzyskaj licencję Instruktora Sportu Strzeleckiego » Prosty sposób na wzmoznienie celności »
zasilanie latrki na karabin

 


Wybierz produkty sprawdzone w ekstramalnych warunakch »

 


Poznaj arkana radiokomunikacji wojskowej w XXI wieku » Spodnie taktyczne na każdą misję »
latarka czołowa spodnie taktyczne

 


Przejdź szkolenie wysokościowo - ratownicze »

 



Ciekawostki z placu broni » Poznaj najlepszego przyjaciela operatora bojowego »
latarka taktyczna

 


Jakie funkcje powinny mieć latarki czołowe »
latarki czołowe

 


 

 


05/07/2020

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualny numer

1/2021
SPECIAL OPS 1/2021
W miesięczniku m.in.:
  • - „Oczy” i „uszy” WS
  • - 10 lat SGO siła pasji
Autor bloga
Paweł Piotrowski
Paweł Piotrowski
Sztuki walki - profesjonalny instruktor kung fu, specjalność styl Ving Tsun, posiada uprawnienia instruktora rekreacji fizycznej, certyfikat instruktora w Ving Tsun Kung Fu Association Europe, trenował Ving Tsun przez 14 lat (1986-2000). W prasie specjalistycznej prezentował techniki Ving tsun w artykułach Sifu Janusza Szymankiewicza. Kulturystyka – staż treningowy 30 lat (trenuje rekreacyjnie kulturystykę naturalną od roku 1986 w TKKF Syrenka).  Autor artykułów i współpracownik miesięcznika „KIF Sport” w zakresie metodyki treningu siłowego. Autor artykułów na portalu kulturystycznym www.jwip.pl oraz moderator forum tego portalu. Kolekcjoner literatury z zakresu sportów siłowych. Łącznie opublikował ponad 100 artykułów i materiałów szkoleniowych z zakresu kulturystyki. Członek wspomagający „Polskie Stowarzyszenie Podciągania na Drążku”. Rekreacyjnie trenuje także bieganie. Osobiste rekordy : podciąganie na drążku: 32 powtórzenia, pompki klasyczne: 300 powtórzeń bez przerwy, rwanie odważnika 17,5 kg jednorącz: 110 powtórzeń prawą ręką plus 55 powtórzeń lewą ręką
Special-OPS TV


WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni od dekady kształci wybitnych specjalistów z Bezpieczeństwa Wewnętrznego,...
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl