Mimo, że Iveco LMV to sprawdzona, także w działaniach w Afganistanie, konstrukcja, to prace nad rozwojem wersji SF trwają już kilka lat. Jest to związane m.in. z dość specyficznymi i często trudnymi do pogodzenia wymaganiami stawianymi przez przedstawici.
Pojazdy dla sił specjalnych na MSPO 2011
W kabinie LMV SF pozostawiono 4 siedzenia z 5-punktowwymi pasami bezpieczeństwa i szybkim wypięciem. Pomiędzy tylnymi fotelami zamocowany jest podest dla „gunera”, pod którym może być umieszczona na przykład zapasowa amunicja lub inne dodatkowe wyposażen.
W przedziale ładunkowym może być zlokalizowane dodatkowe, tylne stanowisko ogniowe. Niestety, wysoko zamontowane z tyłu koło zapasowe ogranicza w znacznym stopniu pole obserwacji oraz ostrzału operatorowi siedzącemu „na pace”.
Burty skrzyni ładunkowej można otworzyć z trzech stron, co zapewnia dobry dostęp do znajdującego się tam ładunku. Do tyłu pojazdu wyprowadzono także chwyt powietrza do silnika (na zdjęciu widoczna jest rura, zamocowana do górnej poprzeczki klatki ochronn.
Pojazdy dla sił specjalnych na MSPO 2011
Zamontowanie w Świstaku tylnego stanowiska ogniowego jest ze wszech miar uzasadnionym pomysłem, jednakże jego konstrukcja i wykonanie pozostawiają wiele do życzenia.
Stałe burty/sponsony wzdłuż przestrzeni ładunkowej pełnią funkcję schowków, do niektórych dostęp jest możliwy tylko z zewnątrz pojazdu, a do innych – tylko od środka. Na zewnątrz burt zamontowane zostały rozkładane podesty.
Wskazane byłoby, choćby jako opcja, zamontowanie drzwi chroniących zarówno kierowcę, jak i dowódcę, i to zarówno przed ostrzałem (w przypadku ich opancerzenia), jak i zanieczyszczeniami, jakie wyrzucane są spod kół (piach, kamienie, błoto).
Na prezentowanym na tegorocznym MSPO Świstaku w charakterze głównego uzbrojenia zamontowany został napędowy karabin maszynowy M134G kalibru 7,62 mm.