Rampa Team Concept jest przykręcana do znajdujących się w ramie podwozia Humvee fabrycznych punktów mocowania. Przygotowanie pojazdu polega na demontażu dodatkowych akcesoriów, jak stelaż z kołem zapasowym, uchwyty na kanistry, czy tzw. „bullbara”.
Cała konstrukcja rampy Team Concept jest zwarta i w niewielkim stopniu zwiększa wymiary zewnętrzne Humvee. Najbardziej wystającym elementem są: przedni zderzak wraz z osłoną chłodnicy oraz tylne łapy. To nie utrudnia manewrowania pojazdem w terenie zabud.
Choć Humvee nie jest wysokim pojazdem, to zamontowana na nim rampa pozwala na szturmowanie np. 3-kondygnacyjnego budynku.
Na zdjęciu widoczne są elementy konstrukcyjne rampy: trapy z poręczami oraz drabiną zwiększającą ich „zasięg”, mechanizm podnoszenia wraz z siłownikiem hydraulicznym, boczne przesuwane uchwyty/podstawy dla drabin, a także jeden z pilotów służących do ste.
Drabina „zakotwiczona” w jednym z bocznych uchwytów, widoczne są elementy (białe), po których ślizga się uchwyt względem osi podłużnej pojazdu.
Na wysokości tylnych kół zamontowane są dwa rozkładane podesty, na których mogą stać operatorzy podczas dojazdu pod budynek. Także szerokie schody z tyłu pojazdu, prowadzące na górny podest, pozwalają na transport kolejnych członków grupy uderzeniowej.
Przeszkody, jak np. wysoki mur czy ogrodzenie, można pokonywać zarówno z wykorzystaniem techniki szybkiego zjazdu po linie, jak i drabiny zamontowanej na końcu jednego z trapów. Na ramie służącej do zaczepiania liny można również zamontować wyciągarkę ws.
Pojazd wyposażony w rampę Team Concept to nie tylko przydatne narzędzie do działań specjalnych, ale również wykorzystywane w przypadku akcji ratowniczych podczas powodzi, huraganów, trzęsień ziemi czy katastrof budowlanych.
Pojazd z rampą szturmową po drogach publicznych maksymalnie powinien przewozić do 5 ludzi. Kolejnych członków grupy szturmowej można transportować za pomocą Toyoty Hilux, w której na skrzyni ładunkowej zamontowano 6 indywidualnych siedzisk wyposażonych w.
Pojedyncza rampa zamontowana na Toyocie Hilux również wyposażona jest w tylne schody, które są wygodniejsze od stosowanych często w tego typu konstrukcjach drabin.
Również w przypadku Toyoty Hilux zamontowana na niej rampa nie zwiększyła w sposób znaczący (poza wysokością) wymiarów pojazdu. Dzięki zastosowanym modyfikacjom podwozia, można poruszać się Toyotą ze znacznymi prędkościami, nawet gdy trap jest podniesion.
Między osiami zamontowane zostały szerokie stopnie/podesty. Na zdjęciu widoczna jest ich perforowana powierzchnia oraz dodatkowe „ćwieki” zwiększające przyczepność. Podobnie wykonane są wszystkie powierzchnie, po których poruszają się operatorzy, w obu s.
Pojedyncza, hydraulicznie podnoszona rampa, która może być zamontowana nawet na podwoziu komercyjnego pick-upa, to bardzo atrakcyjna oferta, zarówno pod względem finansowym, jak i możliwości oferowanych przez tę konstrukcję.