Polak potrafi! Historia marki Direct Action
Polak potrafi! Historia marki Direct Action. Fot. Materiały promocyjne Direct Action
Polacy mają mnóstwo wad, ale skutecznie nadrabiają je swoimi zaletami. Dlatego wiele polskich firm potrafi nawiązać udaną rywalizację z najlepszymi na rynku. Jednym z takich przykładów jest producent oporządzenia osobistego – Direct Action. W związku z 10-leciem istnienia firmy postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej historii tej marki.
Direct Action przedstawia się jako polski producent najwyższej jakości sprzętu taktycznego. I coś w tym jest, skoro używają go najlepsze jednostki specjalne (np. polskie JW GROM czy Formoza, francuski RAID, 13e RDP itd.). Marka powstała w 2014 roku na Dolnym Śląsku i przez 10 lat istnienia stopniowo zdobywała zaufanie użytkowników – zarówno tych profesjonalnych, jak i amatorów w postaci fanów zawodów taktycznych, strzelectwa oraz militariów.
Trzeba pamiętać, że niezawodność sprzętu jest kluczowa dla tych pierwszych, bo ma wpływ na powodzenie misji oraz poprawę bezpieczeństwa użytkownika, dla wszystkich liczy się wysoka trwałość, jakość oraz dbałość o detale.
Ciekawe jest podejście firmy określane jako „Individual-as-a-system” – chodzi o to, żeby sprzęt był modułowy i nadawał się do modyfikacji zależnie od potrzeb misji. Każdy, kto odwiedził stoisko Direct Action na MSPO w Kielcach czy na innych targach gdzieś w Europie, mógł się o tym przekonać na własne oczy. „Żwiru” – weteran JW GROM – prezentował możliwości konfiguracji i opowiadał o opcji modyfikowania sprzętu w zależności od potrzeb czy upodobań. Widać, że współpraca z operatorami sił specjalnych przynosi marce korzyści w postaci ciągłej ewolucji sprzętu. Nowości nie ma może za dużo, ale za to widać, że są one przemyślane i uzupełniają luki w ofercie. To dobrze rokuje na przyszłość.
Historia marki nie jest zbyt długa, ale bardzo dynamiczna – wszystko zaczęło się od dostępu do nowej technologii oraz wizji kilku ludzi, a zwłaszcza Grzegorza Mieszczaka i Adama G. Wyzwań i trudności nie brakowało, ale są one przezwyciężane, o czym może świadczyć fakt, że szpej wciąż jest produkowany w Polsce, a liczba zakładów produkcyjnych marki wzrosła do trzech.
Historia Direct Action w liczbach:
-
2013
Uzyskanie dostępu do technologii cięcia laserowego: pierwsze projekty plecaków i toreb z wykorzystaniem tej nowatorskiej wówczas technologii.
-
2014
Powstanie Direct Action – początkowo jako linia w marce Helikon-Tex, ówczesne logo to kameleon trzymający trójząb, co było nawiązaniem do tzw. Trójzębu SEALs. W marcu na targach IWA w Norymberdze byli operatorzy SEAL i JW GROM zaprezentowali torby i plecaki Direct Action. Technologia cięcia laserowego okazała się prawdziwym game changerem.
Grzegorz Mieszczak i Adam G. zdecydowali o przekształceniu linii Direct Action w osobną markę z aspiracjami dostarczania najlepszego sprzętu taktycznego do jednostek specjalnych wojska i policji. Nowa marka dostała nowe, minimalistyczne logo: trójkąt złożony z liter D i A, symbolizujący „ostrze włóczni”, a także jakość, funkcjonalność oraz innowacyjność.
Dzięki ścisłej współpracy z JW GROM sprzęt odpowiadał na bieżące, realne potrzeby operatorów. I to się nie zmieniło – firma wciąż rozwija ofertę i ulepsza produkty.
Jesienią tego samego roku został uruchomiony pierwszy zakład produkcyjny marki Direct Action w Polsce. Wkrótce potem udało się zrealizować pierwszy przetarg dla jednej z czołowych polskich jednostek specjalnych.
VII edycja zawodów medycyny taktycznej Paramedyk w Trójmieście to miejsce debiutu Direct Action jako samodzielnej marki.
-
2015
Na targach Enforce Tac w Norymberdze zaprezentowano pełną ofertę sprzętu taktycznego. Firma od początku miała międzynarodowe ambicje.
-
2016
Uruchomienie sklepu na Europę: eu.directactiongear.com
Prezentacja bluzy i spodni Vanguard – w maju na targach SOFIC w Tampie na Florydzie w USA.
-
2017
Kamizelka Spitfire zostaje wybrana przez JW GROM jako podstawowy plate carrier.
Prezentacja customowej wersji peryferii do miękkiej balistyki na NTOA w Phoenix.
Pierwsze stoisko na targach Milipol w Paryżu.
-
2018
Premiera plecaka Halifax Medium na targach Enforce Tac.
Ciekawy epizod: prezentacja szpeju w centrum treningowym króla Abdullaha II KASOTC w Jordanii.
-
2019
Debiut systemu Spitfire MK II.
-
2020
Pierwsze stoisko na SHOT Show w Las Vegas.
-
2022
Powrót po pandemii COVID-19 nie był łatwy dla wielu firm. Direct Action zrobił to w wielkim stylu – od stoiska na SHOT Show w Las Vegas.
Wybuch wojny w Ukrainie wiele zmienił w całej branży.
-
2023
Uruchomienie dwóch kolejnych zakładów produkcyjnych w Polsce. Dzięki temu cały sprzęt taktyczny, który powstaje pod szyldem marki Direct Action, jest produkowany w naszym kraju, łącznie w trzech zakładach.
-
2024
Otrzymanie koncesji na obrót balistyką.
Na targach MSPO debiutuje nowość w ofercie Direct Action: peryferia balistyczne.
Na targach Enforce Tac pokazano nową kategorię: odzież, rozwiązania membranowe i ocieplające. Ptaszki ćwierkają, że te produkty już wkrótce trafią do oferty.