Page 65 - SO_4_2018
P. 65
Przystosowanie do transportu w ładowni Chinooka
to jeden z podstawowych wymogów dla pojazdów
przeznaczonych dla jednostek specjalnych.
Jeden z prototypów VECTORA był testowany
w realnych warunkach bojowych, w trakcie
działań holenderskich sił specjalnych w Mali.
w przyszłych operacjach, zanim wy-
dane zostaną pieniądze.
Konstruktorzy z Defentu-
czo reszta to historia. Defenture BV narodziło się jako nowa firma z siedzibą re zastosowali „wirtualną in-
w mieście Tiel w samym sercu Holandii. żynierię”, aby zaprojektować
pojazd zgodny z założonymi
parametrami. Nie
Rewolucyjny projekt
Po wygraniu kontraktu konstruktorzy Defenture usie-
dli z przedstawicielami MON i przyszłymi użytkownikami,
uważnie wsłuchując się w ich potrzeby oraz wymagania.
Rozwój Vectora był testowym przypadkiem wdrażanego pro-
cesu opracowywania i oceniania nowych koncepcji zgodnie
z natowską polityką Concept Development & Experimenta-
tion (CD&E). CD&E to w skrócie wykorzystanie struktury
i metod eksperymentów naukowych w procesie rozwijania
przyszłych zdolności wojskowych. Jest to proces identyfikacji naj-
lepszego rozwiązania nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale także
dla wyzwań związanych z doktryną, organizacją, szkoleniem i logistyką,
aby finalnie wybrać to zapewniające nowe zdolności i znaczącą przewagę
65
magazyn ludzi akcji