Page 71 - SO_4_2018
P. 71

turystyki pieszej (hikingu) z technologią komfortu QForm, zaprojektowany
          z uwzględnieniem unikalnego profilu, struktury kostnej i kroku kobiecych
          wędrowców. Dwa lata później Merrell wprowadził model Eagle, który łączył
          zalety butów do biegania z cechami użytkowymi oczekiwanymi od obuwia
          do długich marszy terenowych, jako propozycja równie wytrzymałych i wy-
          godnych, lecz lżejszych i „szybszych” butów na szlak. Zapoczątkowały one
          typowy dla tej marki styl i technologie multisportowe. W 1986 r. Randy
          Merrell odsprzedał swoje udziały noszącej jego nazwisko firmie i powró-
          cił do dawnego, ręcznego wyrabiania butów na indywidualne zamówienia.
          Tymczasem spółka Merrell rozwinęła się od zaopatrywania wąskiego grona
          entuzjastów do sprzedaży tego samego roku 25 tysięcy par obuwia zapro-
          jektowanego przy udziale profesjonalnego warsztatu Randy’ego, a czasopi-
          smo „Backpacker Magazine” nazwało je „najbardziej wygodnymi i funkcjo-
          nalnymi butami w Ameryce Północnej”.
           W 1987 r. spółkę Merrell przejęła fińska firma Karhu, która w celu obni-
          żenia kosztów produkcji i zwiększenia sprzedaży butów tej marki przeniosła
          ich wytwarzanie do Azji. W krótkim czasie doszła do poziomu 300 tysięcy
          par rocznie, nadając marce Merrel status światowy i tworząc na jej użytek
          filie handlowe w Kanadzie, Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Tradycyjne ma-
          teriały, poczynając od skóry, zaczęły uzupełniać nowoczesne technologie,
          od lżejszych materiałów syntetycznych i podeszew Vibram, przez wkładki
          Ortholite, po Polartec, membrany Gore-tex i izolacje Thinsulate. W połowie
          lat 90. zyski ze sprzedaży Merrelli w co najmniej 22 państwach wzrosły
          ponaddwukrotnie. Po dziesięciu latach marka Merrell wróciła z rąk Finów
          pod flagę amerykańską, wykupiona przez koncern Wolverine World Wide
          z główną siedzibą w Rockford, w stanie Michigan. Oferta obuwia Merrel,
          rozszerzona o lekkie modele biegowe, miejskie, sandały i inne oraz odzież
          i akcesoria sportowe trafia dziś do ponad 150 krajów świata.
           Sztandarowymi produktami wśród nich są od 2006 r. buty z linii outdo-
          orowej Merrell Moab, której nazwa pochodzi od miasta w zachodnim stanie
          Utah, w pobliżu Parku Narodowego Arches i Canyonlands, odwiedzanych
          corocznie przez miliony turystów. Obejmują one wiele modeli opracowa-
          nych pod kątem różnej aktywności w każdych warunkach atmosferycznych.
          Projektowane z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych technologii
 MOAB 2 TACTICAL  nością. Rozwiązania sprawdzone w cywilnych butach Moab z powodzeniem
          i materiałów dostępnych na rynku cieszą się wciąż niesłabnącą popular-
          wykorzystano w linii taktycznej zachowującej tę samą nazwę.
           Moab 2 Tactical dostępne są w trzech wariantach, różniących się wysoko-
          ścią: najniższe, sięgające do kostki, średnie Moab 2 Mid Tactical Waterproof
          (wysokość całkowita 2,8 cala) oraz mierzące osiem cali od podłoża Moab 2 8”
          Tactical Waterproof. Wszystkie w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej,
          piaskowej (Coyote) i „pręgowanej” (Brindle), a najwyższe dodatkowo w ja-
          snoszałwiowym odcieniu zieleni (Sage Green). Ten ostatni wart jest uwagi
          z racji lepszych właściwości maskujących w różnorodnych warunkach od
          najczęstszej w obuwiu służbowym czerni, w rzeczywistości bardzo rzad-
          kiej w naturze i od koloru piaskowego, spopularyzowanego głównie modą






















                                                                                                                71
                                                                                              magazyn ludzi akcji
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76