Blogi // Paweł Piotrowski

 


 

Ćwiczenie tygodnia – pompki na poręczach z dodatkowym obciążeniem

Paweł Piotrowski  /  30-03-2017
Fot. Mateusz Piotrowski

Pompki na poręczach  to klasyczne ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia (triceps).

Pompki na poręczach  to klasyczne ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia (triceps). Wykonanie ćwiczenia: z pozycji wyprostowanej opuszczamy tułów w dół w sposób kontrolowany, ruch zatrzymujemy w fazie dolnej na 1-2 sekundy, dzięki czemu silnie rozciągane są mięśnie trójgłowe ramion, następnie wykorzystując mięśnie trójgłowe ramion (tricepsy) unosimy tułów do pozycji wyprostowanej – w pozycji górnej ruchu nie zatrzymujemy ponieważ przy wyprostowanych ramionach napięcie mięśni trójgłowych ramion znacznie spada. Główne grupy mięśni pracujące to: trzy głowy mięśnia trójgłowego ramion (tricepsy), przednie aktony mięśni naramiennych oraz pomocniczo mięsień piersiowy większy oraz mięsień łokciowy.  

Uwagi techniczne:

1. Nie należy opuszczać tułowia w pozycji dolnej zbyt nisko, szczególnie gdy występują problemy ze stawami barkowymi – rośnie ryzyko kontuzji,

2. Szyja powinna być pochylona do przodu, broda przyciągnięta do klatki piersiowej – w przypadku odchylenia szyi do tyłu rośnie ryzyko kontuzji, podobnie jak wyciąganie szyi do przodu ku górze może być przyczyną nerwobóli.

3. Osoby mające problemy ze stawami łokciowymi powinny unikać całkowitego wyprostowania łokci w pozycji górnej.

4. Gdy tułów pochylimy lekko do przodu ćwiczenie bardziej angażuje dolne aktony mięśni piersiowych większych niż tricepsy

5. Możliwa jest zmiana położenia dłoni tzn. zamiast chwytu neutralnego (młotkowego) można oprzeć dłonie tak aby palce skierowane były do przodu – jest to nieco mniej wygodna pozycja ale dla trenowanych mięśni jest to pewnym zaskoczeniem – pod nieco innym kątem są „atakowane” mięśnie.

6. Należy unikać przyrządów, w których rozstaw rączek znacznie przekracza szerokość barków – są to niebezpieczne przyrządy, rośnie ryzyko kontuzji stawów barkowych

7. Ciekawą wersją rączek jest ich ułożenie w kształcie litery V a nie równoległe – to bardzo korzystne dla stawów nadgarstkowych rozwiązanie-zmniejsza napięcie w stawach.

 

Aby ćwiczenie miało wpływ na organizm należy wykonać co najmniej 2-3 serie z maksymalną lub submaksymalną liczbą powtórzeń z przerwą pomiędzy seriami około 60-90 sekund. Im osoba bardziej zaawansowana tym serii powinna wykonywać więcej np. 3-5 serii.

Uwaga: osoby początkujące wykonują ćwiczenie bez dodatkowego obciążenia. Gdy bez wysiłku można wykonać 15 powtórzeń zaleca się dodatkowe obciążenie mocowane np. do kostek pasy z obciążeniami lub wykorzystanie pasa strażackiego mocowanego to tułowia do którego doczepiamy wykorzystując linkę i karabińczyk np. odważnik kulowy lub talerz od sztangi.

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Jak poprawić celność broni » Czym powinny wyróżniać się latarki taktyczne »
broń konserwacja latarka taktyczna

 


Do czego tak naprawdę służy latarka taktyczna »
latarka taktyczna

 


Gdy ciemność nie jest Twoim sprzymierzeńcem » Wypróbuj smar do ruchomej części broni »
zasilanie smar do pielęgnacji broni

 


Złóż własną broń »
bron składana

 


Bluza taktyczna w roli głównej - obejrzyj film z jej udziałem » Czego nie wiesz o analogowych goglach noktowizyjnych »
bluza taktyczna gogle balistyczne

 


Wybierz produkty sprawdzone w ekstramalnych warunakch »

 


Jaki sprzęt wybierają strzelcy wyborowi » Nie strać celu mimo ciemności »
urzadzenia optyczne oświetlenie taktyczne

 


Uzyskaj licencję Instruktora Sportu Strzeleckiego  »
kurs strzelecki

 


Namierz cel w ciemoności » Wypatrz swojego wroga z odległości »
hydrauliczny wyważacz

 Latarki na karabin -  niewielkie gabarety duża moc - przekonaj się »
latrki na karabin

 


Nie daj się zaskoczyć w ciemności » Spodnie taktyczne na każdą misję »
latarka czołowa spodnie taktyczne

 

Na czym polega specyfika komunikacji w wojsku »

 


Sprzęt do wspinaczki, który zapewni maksimum swobody i bezpieczeństwa » Dobierz wyposażenie na miarę czasów  »
latarki czołowe

 


05/07/2020

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Long Range Mykita 2020

W najbliższy weekend (8-9 sierpnia) na terenie Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych Drawsko odbędzie się VII edycja międzynarodowych zawodów strzeleckich Long Range MYKITA. Organizatorem zmagań są:...

Aktualny numer

2/2020
SPECIAL OPS 2/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Ratownictwo taktyczne
  • - XX lat CBŚP
Autor bloga
Paweł Piotrowski
Paweł Piotrowski
Sztuki walki - profesjonalny instruktor kung fu, specjalność styl Ving Tsun, posiada uprawnienia instruktora rekreacji fizycznej, certyfikat instruktora w Ving Tsun Kung Fu Association Europe, trenował Ving Tsun przez 14 lat (1986-2000). W prasie specjalistycznej prezentował techniki Ving tsun w artykułach Sifu Janusza Szymankiewicza. Kulturystyka – staż treningowy 30 lat (trenuje rekreacyjnie kulturystykę naturalną od roku 1986 w TKKF Syrenka).  Autor artykułów i współpracownik miesięcznika „KIF Sport” w zakresie metodyki treningu siłowego. Autor artykułów na portalu kulturystycznym www.jwip.pl oraz moderator forum tego portalu. Kolekcjoner literatury z zakresu sportów siłowych. Łącznie opublikował ponad 100 artykułów i materiałów szkoleniowych z zakresu kulturystyki. Członek wspomagający „Polskie Stowarzyszenie Podciągania na Drążku”. Rekreacyjnie trenuje także bieganie. Osobiste rekordy : podciąganie na drążku: 32 powtórzenia, pompki klasyczne: 300 powtórzeń bez przerwy, rwanie odważnika 17,5 kg jednorącz: 110 powtórzeń prawą ręką plus 55 powtórzeń lewą ręką
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni od dekady kształci wybitnych specjalistów z Bezpieczeństwa Wewnętrznego,...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl