Pobierz SPECIAL OPS nr 4/2019

Wystarczy, że założysz konto w portalu special-ops.pl »

SILO zamiast PILO

czyli nowe pojazdy opancerzone dla żandarmerii Wojskowej
Plasan, Navistar Defense, internet

W czerwcu zeszłego roku przekazane zostały do Agencji Mienia Wojskowego ostatnie pojazdy AMZ Dzik-2/Gucio PILO (Pojazd Interwencyjny Lekko Opancerzony), które w liczbie 43 szt. od 2005 roku znajdowały się na wyposażeniu pododdziałów Żandarmerii Wojskowej, w tym Oddziałów Specjalnych (OS). Konsekwencją decyzji o wycofaniu po 10 latach z eksploatacji wozów Dzik-2 jest wszczęcie Dialogu Technicznego poprzedzającego rozpoczęcie procedury zakupu nowych pojazdów. 

Oddział Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej (OZŻW) ogłosił 10 lutego br. wszczęcie Dialogu Technicznego poprzedzającego udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem będzie dostawa Samochodów Interwencyjnych Lekko Opancerzonych (SILO). Jego efektem ma być zdobycie niezbędnej wiedzy oraz informacji potrzebnych do przygotowania opisu przedmiotu zamówienia, a także specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Zgodnie z informacjami zawartymi w ww. ogłoszeniu, planowane jest pozyskanie dla Żandarmerii Wojskowej pojazdów opancerzonych w klasie B6 o DMC nieprzekraczającym 8,5 t, które będą przeznaczonych do transportu od 6 do 8 osób wraz z wyposażeniem specjalistycznym na odległość min. 500 km.

Przeczytaj także: WPWS z Antypodów, czyli Hawkei w Polsce

Procedurę pozyskania nowych pojazdów rozpoczęto od Dialogu Technicznego, aby m.in. wstępnie oszacować koszt realizacji tego zadania, ocenić możliwość spełnienia przez oferowane konstrukcje wstępnie określonych wymagań, oszacować harmonogram pozyskania SILO oraz zidentyfikować ryzyka dla programu. Zastrzeżono również, że podmiot przystępujący do dialogu musi wykazać się niezbędną własną wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie produkcji pojazdów policyjnych z zabudowanym specjalistycznym wyposażeniem oraz urządzeniami.

Dziki-2 w wersji PILO nie cieszyły się najlepszą opinią wśród użytkowników, m.in. za sprawą stosunkowo awaryjnego podwozia, kłopotów z zaopatrzeniem w części oraz niezadowalającej mobilności. Nie dziwi więc ich wycofanie po stosunkowo krótkim, niespełna 10-letnim okresie użytkowania, zwłaszcza że wymiana podstawowych pojazdów opancerzonych była postulowana, szczególnie przez żołnierzy z OS-ów już od paru lat.

Przeczytaj także: Podwodny transport jednostek specjalnych

Galeria artykułu  Ilość zdjęć:  34
Artykuł pochodzi z: magazynu SPECIAL OPS nr 2/2015

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Wybierz produkty sprawdzone w ekstramalnych warunakch »

 


Jaką broń wybierają strzelcy wyborowi » Nie strać celu mimo ciemności »
bron palna oświetlenie taktyczne

 


Uzyskaj licencję Instruktora Sportu Strzeleckiego  »
kurs strzelecki

 


Namierz cel w ciemoności » Wypatrz swojego wroga z odległości »
hydrauliczny wyważacz

Spodnie taktyczne - zachowaj swobodę w najtrudniejszej sytuacji »
spodnie taktyczne

 


Nie daj się zaskoczyć w ciemności » Koszule taktyczne, które pozwalają wtopić się w tło »
latarka czołowa kurtka taktyczna

 

Na czym polega specyfika komunikacji w wojsku »

 


Sprzęt do wspinaczki, który zapewni maksimum swobody i bezpieczeństwa » Dobierz wyposażenie na miarę czasów  »
latarki czołowe

 


 


Księgarnia Militarna Poleca KRAVMAGA


Vademecum survivalowe Przygotowani przetrwają Sztuczki survivalowe
vademecum-survivalowe przygotowani-przetrwaja balistyka-dla-snajperow
To kompendium praktycznej wiedzy o tym jak przetrwać i wyjść cało z prawie każdej opresji, bez względu czy zdarzy się ona w lesie, górach, czy podejrzanej uliczce miasta (...)
zobacz więcej »
Bądź przygotowany. Chroń swoją rodzinę i przetrwaj! Nieujarzmiona natura, atak terrorystyczny albo zwykłe zdarzenie losowe mogą sprawić, że nasz świat skomplikowanych zależności zacznie się rozpadać (...)
zobacz więcej »
To nie tylko książka, ale stworzone z pasją narzędzie przetrwania. ToolBook zawiera: lusterko sygnałowe, soczewkę Frasnela, linijkę, zegar słoneczny, znaczniki trasy, podpałkę oraz praktyczną wiedzę, jak przetrwać (...)
zobacz więcej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Wodowanie i chrzest holownika H-3 Leszko

W Gdańsku (2 czerwca) odbyła się uroczystość chrztu i wodowania holownika (H-3) Leszko. To ostatnia, z trzech nowoczesnych jednostek typu B860 przeznaczonych do służby w 3 Flotylli Okrętów.

Aktualny numer

1/2020
SPECIAL OPS 1/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Centrum Szkolenia Wojsk Specjalnych
  • - Rangers z Lamego CTOE/FOE
Paweł Piotrowski
Wiosłowanie jednorącz sztangielką z podparciem na ławce skośnej to odmiana klasycznego...
Paweł Piotrowski
Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie na ławce poziomej to klasyczne, skuteczne...
Michał Piekarski
W ostatnią niedzielę czerwca w Gdyni odbyły się uroczystości z okazji Święta Marynarki...
Michał Piekarski
Wzrost napięcia pomiędzy Zachodem i Rosją, który można już bezpiecznie nazywać nową...
Dariusz Materniak
5 marca 2018 roku jednostka specjalna ukraińskiej Policji "KORD" zatrzymała dwie osoby...
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni od dekady kształci wybitnych specjalistów z Bezpieczeństwa Wewnętrznego,...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl