MCS, za którego rozwój odpowiedzialna jest jednostka biznesowa Saab Barracuda, zapewnia stałą ochronę dla pojazdów podczas postoju, w ruchu i podczas działań bojowych. MCS jest obecnie
testowany przez
2. Pułk Kawalerii U.S. Army w trakcie szkolenia operacyjnego w
Hohenfels, w Niemczech. Działania te, prowadzone razem z wojskami
sojuszniczymi z NATO, odbywają się w ramach operacji Atlantic Resolve i
misji Enhanced Forward Presence, wzmacniającej wschodnią flankę NATO.
Zobacz także: Pokaz możliwości systemu ESM dla Polskiej Marynarki Wojennej
MCS
redukuje wielozakresowo właściwości fizyczne pojazdów bojowych i
pozwala skuteczne wtopić się w otoczenie. System znacznie zmniejsza
prawdopodobieństwo wykrycia wzrokiem lub przez techniczne środki
obserwacji, np. w paśmie bliskiej podczerwieni (NIR), średniej
podczerwieni (MIR) i dalekiej podczerwieni (FIR) oraz radiolokacji.
Każdy system projektowany jest jak dodatkowe poszycie pojazdu, które nie
utrudnia prowadzenia działań, nie ogranicza parametrów pojazdu oraz możliwości jego serwisowania.
Przeczytaj również: Laserowe symulatory strzelań Saab dla WSOWL
- Bieżące wysiłki na rzecz wsparcia armii amerykańskiej poprzez wdrożenie MCS mogą wyeliminować potrzebę używania na pojazdach kamuflaży improwizowanych oraz przemalowywania pojazdów w celu dopasowania do warunków operacyjnych. Żołnierze U.S. Army, którzy pracują z naszym kamuflażem mówią nam, że MCS z powodzeniem zmniejsza emitowane widma pojazdów, jest niezwykle trwały oraz łatwy w użyciu. Opisują także swoją satysfakcję ze współpracy z firmą Saab w celu opracowania skutecznego systemu redukowania widm, ponieważ przyczynia się do zwiększenia przeżywalności ich sprzętu - powiedział Scott Caldwell, dyrektor ds. rozwoju biznesu w jednostce biznesowej Barracuda.
Źródło: materiały prasowe.