Indyjska marynarka wojenna modernizuje w Rosji śmigłowce Ka-28

 MD  /  10-08-2016

Indyjska marynarka wojenna będzie dokonywać modernizacji 10 śmigłowców pokładowych do zwalczania okrętów podwodnych ZOP Kamow Ka-28.  Modernizacja dokonana będzie przez firmę Rosoboroneksport. Wartość podpisanego między obydwoma stronami kontraktu wyniesie 300 mln dolarów – poinformował przedstawiciel indyjskiej marynarki wojennej.

Ze względu na sytuację międzynarodową czas oczekiwania na podpisanie umowy trwał osiem lat.

Śmigłowce Ka-28 zostaną poddane modernizacji w ciągu pięciu lat w równych odstępach czasowych. Międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję powodują dwuetapowy system modernizacji śmigłowców. W pierwszym etapie maszyny będą przechodzić przegląd techniczny oraz konieczne naprawy w holding Wiertolety Rossii na terenie Rosji. Następna część modernizacji odbywać się będzie w bazie marynarki wojennej w Visakhapatnamie w Indiach. Na terenie bazy inżynierowie z Rosji zainstalują nowe wyposażenie elektroniczne produkcji europejskiej.

Śmigłowce Kamow Ka-28 są zubożoną eksportową wersją Ka-27 PŁ. W nomenklaturze NATO noszą nazwę Helix. W latach osiemdziesiątych Indie zakupiły 19 sztuk fabrycznie nowych maszyn tego typu, które trafiły do służby w marynarce wojennej w latach 1989-91. Cztery śmigłowce zostały utracone przez marynarkę wojenną Indii wskutek wypadków. Obecnie maszyny należące do 333 eskadry śmigłowców indyjskiej marynarki stacjonują w bazie lotniczej Dega koło Visakhapatnam. Część śmigłowców wykorzystywana jest do celów szkoleniowych.

Śmigłowce Ka-28 bazujące na rosyjskim odpowiedniku Ka-27 przeznaczone są do wykrywania i atakowania okrętów podwodnych nieprzyjaciela. Są w stanie wykrywać nawet nowoczesne okręty podwodne i nawodne oraz zaatakować je przy użyciu posiadanego uzbrojenia. Maszyna posiada charakterystyczną dla Kamova konstrukcję ze współosiowym układem dwóch wirników przeciwbieżnych o średnicy 15,9 m. Łopaty są wykonane z kompozytowych polimerów i wyposażone w elektryczny system odmrażania z możliwością ich składania, co pozwala na efektywniejsze przechowywanie na pokładzie okrętu. Maszyna może lądować na pokładzie statku w bardzo trudnych warunkach, przy chwilowym przechyle do 10 stopni.. Zbiorniki pozwalają na zatankowanie 4770 litrów paliwa, co pozwala na przelot ponad 1100 km. Maksymalna prędkość śmigłowca wynosi 250 km/h Silniki posiadają tryb awaryjnego zwiększenia mocy w przypadku awarii jednego z nich. Pozwala to na dotarcie załogi w bezpieczne miejsce. Załogę w wersji bojowej stanowi dwóch pilotów, natomiast w wersji poszukiwawczo - ratowniczej na pokładzie są trzy osoby.

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Co jest niezbędne w uzbrojeniu komandosa »
uzbrojenie

 


Na czym polega: monitoring ze sztuczną inteligencją  » Podpowiadamy, jakie urządzenia chronią Twoje informacje »
mobilny monitoring bezpieczna komunikacja

 


Co zabrać ze sobą na zimową wyprawę »
sprzet na zime

 


Dobierz pojazd elektryczny na niedostępne tereny »

Olej w piance? Do czego to służy »

pojazd elektryczny
olej do czyszczenia

 


Dostępny już dla Ciebie! Nie tylko dla mundurowych »

 


Zostań najbardziej pożądanym absolwentem na świecie »

Niezastąpiony sprzęt bushcraft - co wybrać »

uczelnia wojskowa

 

 

 


 Co sprawia, że ten filtr do wody jest wyjątkowy »

filtry do wody

 


Poznaj arkana radiokomunikacji wojskowej w XXI wieku » Schludnie, wygodnie, taktycznie na każdą akcję »
latarka czołowa ubrania taktyczne

 


Wybierz produkty sprawdzone w ekstramalnych warunakch »
ubranie taktyczne

 


Dla tych którzy ratują życie » Niezbędnik podróżnika - co warto mieć »
ubrania taktyczne

 


Jakie buty na zimowe wyprawy »
kursy strzeleń
05/07/2020

 


Księgarnia Militarna Poleca BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE


Zagrożenia informacji w cyberprzestrzeni, cyberterroryzm Ból. Mocna opowieść o rannych i medykach na wojnie Balistyka dla snajperów. Praktyczny poradnik
cyberprzestrzen, cyberterroryzm cyberprzestrzen
Informacja jest strategicznym i biznesowym zasobem państwa i organizacji – dobrem i osiągnięciem, gwarantem postępu i rozwoju (...)
zobacz więcej »
Kilkanaście historii walki o życie, pokazanych z dwóch perspektyw: rannego żołnierza i ratujących go medyków. Na tym polega wyjątkowość najnowszej książki Jarosława Rybaka, autora popularnych książek o polskich jednostkach specjalnych. (...)
zobacz więcej »
Odkryj tajną jednostkę wojskową w latach 1967–1994 zakamuflowaną w koszarach artylerii w dolnośląskim Bolesławcu. Przeczytaj mocne wspomnienia pozbawione politycznej poprawności! (...)
zobacz więcej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Aktualny numer

6/2021
SPECIAL OPS 6/2021
W miesięczniku m.in.:
  • - Master of protection
  • - Bicykle dla specjalsa?
Paweł Piotrowski
Wiosłowanie jednorącz sztangielką z podparciem na ławce skośnej to odmiana klasycznego...
Paweł Piotrowski
Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie na ławce poziomej to klasyczne, skuteczne...
Michał Piekarski
W ostatnią niedzielę czerwca w Gdyni odbyły się uroczystości z okazji Święta Marynarki...
Michał Piekarski
Wzrost napięcia pomiędzy Zachodem i Rosją, który można już bezpiecznie nazywać nową...
Dariusz Materniak
5 marca 2018 roku jednostka specjalna ukraińskiej Policji "KORD" zatrzymała dwie osoby...
Special-OPS TV


Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdynia - państwowa Uczelnia wojskowa. Lider w kształceniu na potrzeby sił...
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl