Special-Ops.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

Podhalańscy strzelcy wyborowi w Nowej Dębie

2017-12-11

Komentarze

  • Gilannun1 Gilannun1, 14.07.2012r., 14:16:46 Przepraszam, wie może ktoś jak z przyjęciami do tej jednostki? Chciałbym spróbować się do niej dostać ale sam nie wiem czy warto próbować i czy jest możliwość.
  • Rekrut Rekrut, 05.03.2014r., 19:30:40 Do jednostki musisz zostać zaproszony na proces rekrutacyjny, chłopaki z V pojawiają się to tu to tam,to komplikuje sprawę ale naprawdę warto !
  • Ciekawy Ciekawy, 19.04.2014r., 10:45:16 Możesz napisać coś więcej o rekrutacji do tej jednostki ?
  • Rekrut2 Rekrut2, 26.07.2016r., 22:42:35 każdy departament ABW jest uzbrojony ? czy tylko wydział V
  • Reforma Reforma, 21.04.2021r., 14:53:50 Polski system antyterrorystyczny powinien zostać poddany kolejnej - ostatecznej, jak sądzę obserwując sytuację międzynarodową ale głównie krajową, zmianie. Wszelkie zadania koordynacji i prowadzenia działań w zakresie przeciwdziałania / monitorowania / zwalczania terroryzmu powinno skupiać w swych rekach ABW. Rozpoznając zagrożenia pochodzące spoza granic Polski (a te są przecież w kwestii terroryzmu głównymi i najczęściej jedynymi - parodii tj. ta z planowaniem wybuchów przed Sejmem nie liczę) monitorując je powinno stale współpracować z AW. ABW ze swoim CAT (i CPT) powinno stanowić odpowiednik RCB w ZK - tyle, że mieć wyłączność na zagadnienie terroryzmu nie tylko rolę koordynacyjną i inne dotychczasowe w omawianej kwestii. Szczególnie przedsięwzięcia tj. fizyczne zwalczanie terroryzmu włączając operacji HR powinny być domeną ABW. "Piątka" powinna zostać przekształcona i umieszczona w strukturze analogicznej wręcz skopiowanej z FBI tzn. HRT w Critical Incident Response Group: jednostka wykonująca zadania ofensywne i defensywne kompleksowo np. niejawnie: zatrzymując podejrzanych / ochraniając zagrożone osoby / obiekty / IK, jawnie prowadząc operacji HR. Do tej ostatniej roli powinna być jedyna - zastępując Policję / Żandarmerię Wojskową których istniejące formacje powinny zostać ukierunkowane na ich dotychczasowe rzeczywiste obszary aktywności (Policja realizacje w tym i dla regionalnych zarządów CBŚP), potencjalne (ŻW kompleksowe przygotowanie do przeciwdziałania i zwalczania dywersji organizowanej przez ośrodki państwowe - wiadomo czyje i jakie - jako formacja i struktura specjalistyczna zarządzająca i realizująca przedsięwzięcia WP w tym zakresie na m-cu wystąpienia dywersji / sabotażu: zadania mało prawdopodobne ale z uwagi na doświadczenie i poziom niebezpieczeństwa jakie potrafi zgotować wiadomo jaki wróg warto w to pójść z reformowaniem OS ŻW). W takim rozwiązaniu ABW i jego "realizacja' staje się główną i jedyną formalnie skierowaną do wszelkich operacji AT / CT siłą w kraju - w zakresie dużych przedsięwzięć HR (teoretycznych bardziej niż cokolwiek) na terenie kraju jedyną korzystającą fakultatywnie ze wsparcia DKWS WP szczególnie JW2305 i 7 EDS, zaś poza granicami kraju i tak w większości przypadków szczególnie w m-cach nie będących państwami lub państwach wrogich zawsze HR / HRU to JW2305. Takie radykalne rozwiązanie jest korzystne dla głębszej profesjonalizacji / utajnienia / usprawnienia sił i środków / ujednoznacznienia kompetencji w zakresie AT / CT. Formacje Policji / ŻW / SG i tak będą wspierać ABW zwłaszcza do przybycia "Piątki" lub "Grom" lub wykonają mniej złożone operacje / akcje przeciwko uzbrojonym i niebezpiecznym zbirom / grupom na obszarze państwa (w kraju). Jednak operacje najbardziej wymagające powinna wykonywać maksymalnie specjalistyczna jednostka - mająca dużo czasu na analizy / trening / wymianę międzynarodową doświadczeń jednocześnie praktykująca nie oderwana od realnych działań (żeby nie zdarzały się jej wpadki tj. np. GSG-9 niegdyś). Polska w wielu obszarach dokonała poważnej i skutecznej reorganizacji / budowy struktur - w temacie "T" powiedzmy sobie szczerze egzotycznym dla Polski (to dobrze) ale jednak wskutek działań władz państwa na arenie międzynarodowej możliwym również u nas powinniśmy lepiej się przygotować i zmieniać także te struktury (żeby ukryć "Piątkę" lepiej można stworzyć procedurę korzystania przez nią ze śmigłowców Policji / Straży Granicznej lub Wojska Polskiego (najtaniej i najprościej do jedna 7 EDS mająca specjalistów i sprzęt mogłaby stać się wreszcie dywizjonem tj. te z 25 BKP może nawet z samolotami nie tylko śmigłowcami. Pozostaje kwestia Zespołów Minersko-Pirotechnicznych policyjnego AT ale te ekipy nie były dobrze widziane przez niektórych oficerów At Policji jako integralne części dawnych SPAT (można je przekazać do ABW dokonując ich reformy na poziomie podobnie do reformy PS w SG w ZZD / WZD, albo przekazać do patroli saperskich WP wraz ze sprzętem lub zasilić ZISy SG przy portach lotniczych).
  • Roti Roti, 24.04.2021r., 11:07:06 Pomysłowo ale nierealnie. Zaprezentowane przez Pana zmiany nie mają według mnie szans wejścia w życie. Po pierwsze już w samym aspekcie fizycznego zwalczania terroryzmu. Żeby piątka stała się główna jednostka CT w kraju przeznaczona do operacji takich jak Pan wymienił konieczne byłoby po pierwsze zwiększenie i to kilkukrotne jej stanu etatowego, żeby sama mogła realizować zadania CT na terenie kraju lub ewentualnie że wsparciem JW GROM. Oprócz tego wypadałoby taka jednostkę wyposażyć nie tylko w śmigłowce i to co najmniej kilka ale i pojazdy opancerzone z rampami szturmowymi i inny sprzęt do działan KT. Wymienił Pan tu przykład FBI HRT. Nalezy jednak zwrócić uwagę że w HRT jako główna krajowa Kontrterrorystyczna jednostka USA nie wojskowa jest pompowana ogromną ilość środków. Mają dostęp do wszystkiego co potrzebne żeby szybko przemieszczać się po całych USA a w razie potrzeby za granicę. Żeby z Piątki stworzyć analogiczna jednostek u nas potrzebne by były lata i ogromne nakłady finansowe już nie wspominając o uzupełnieniu etatów do stanu który umożliwiałby jej przeprowadzenie każdej operacji kontrterrorystycznej samodzielnie(nawiasem mówiąc mało która jednostka jest w stanie , nawet wspomniane HRT zwykle współdziała z regionalnymi oddziałami SWAT przy różnych operacjach w tym kontrterrorystycznych). A to wymagało zwiększenia etatów do kilkuset operatorów, dodatkowo rozszerzenie jednostki o duży pion logistyczny, rozpoznawszy itd. Według mnie jak na nasze warunki Polska poszła dobra droga jeśli chodzi o reformę policyjnych jednostek KT. Wiadomo jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Podobne rozwiązania funkcjonują m.in we Francji czy Austrii i to się sprawdza. Rozwiązaniami które zastosowano u nas w policyjnych KT zainteresowali się też m.in Niemcy i myślą nad wprowadzeniem czegoś podobnego. Taka dyslokacja jednostek umożliwia według mnie skuteczna i w miarę szybka reakcje na terenie całego kraju. Zmiany w systemie dowodzenia myślę że zapewniają lepsza współpracę BOA/SPKP podczas wspólnych operacji z Wojskami Specjalnymi, ABW czy Strażą Graniczna. Napewno jest lepiej niż kilka/naście lat temu kiedy nie wiadomo było kto za co odpowiada gdyby doszło do takich działań. Myślę że u nas pomysł utworzenia jednej super jednostki KT na caly kraj nie dojdzie do skutku. Wiązałoby się to znowu z przemodelowaniem systemu bezpieczeństwa przekazaniem całego ciężaru zwalczania fizycznego terroryzmu z Policji do ABW i naprawdę gigantycznymi nakładami finansowymi nie wspominając już o tym że taka jednostka musiałaby być w pełni mobilna i zwiększona kilkukrotnie. A na pewno nie było by takich środków żeby wszystkich policyjnych kontrterrorystow przenieść do takiej jednej dużej jednostki. Więc to by się wiązało z tym że sporo z nich musiałoby szukać pracy poza jednostkami specjalnymi a to już czyste marnotrawienie pieniędzy które włożono w ich szkolenie przez lata. Można napisać że mogliby szukać pracy w jednostkach specjalnych CBŚ ale wtedy i takie jednostki musiałyby zmienić stany etatowe żeby chociaż część z nich zagospodarować. A wspomnieć należy że zespoły specjalne CBŚ regionalne jak i ich główna grupa realizacyjna maja raczej niewielkie stany etatowe. Niestety to jest system bezpieczeństwa to trochę system naczyń połączonych. Plany utworzenia jednej wielkiej jednostki kontrterrorystycznej u nas już się pojawiały kilkukrotnie,( w tym przypadku chodziło o policję) jednak nigdy nie wypaliły. Dlatego uważam że koncepcja która jest teraz w policji czyli jednostka centralna i jednostki regionalne jest w obecnej chwili najodpowiedniejsza.
  • Reforma Reforma, 14.05.2021r., 18:34:16 Napisałem komentarz długi i niedostatecznie uporządkowany - tutaj forma artykułu byłaby lepsza. Spróbuję pokrótce odnieść się do wpisu p. "Roti". Według mnie reforma jest konieczna, gdyż z realnych działań na przestrzeni lat wynika, że Policja jest mentalnie niezdolna do działań specjalnych i jej rola powinna zostać ograniczona do: zatrzymań wysokiego ryzyka planowanych lub wynikłych spontanicznie w ramach dyżurów 24/7 w każdym mieście wojewódzkim w sytuacjach z przyczyn oczywistych przerastają możliwości patroli prewencji. Iluzja kilkudziesięciu jednostek "antyterrorystycznych" we wszystkich niemal służbach (szkolenie i wyposażenie przez lata było w nich przecież praktycznie identyczne czy to w Policji czy SG czy "skarbówce") nie wytrzymała zetknięcia z rzeczywistością. Policjanci od wielu lat bawią się w promowanie w serialach TV, ale kiedy mieli do czynienia z wymagającym przeciwnikiem lub zmieniającą sytuacją tracili kontrolę nad interwencjami: dotyczy to oczywiście wybranych spośród dziesiątek zdarzeń, ale ja konfrontuję to z zasadniczym przeznaczeniem "AT" i znanymi operacjami spoza Polski. Uważam, ze Policja zwyczajnie nie da sobie rady z sytuacją tj. znamy z przeszłości .... Mają duże doświadczenie, ale w starciu z takimi przeciwnikami co potrafią NIC, wiedzą NIC i przeważnie uzbrojenie mają ŻADNE. Tu potrzeba jednej jednostki specjalistycznej i wsparcia w postaci kompleksowych sił ze składu tajnych służb i wojska. Pozostałe "jednostki" powinny robić sytuacje z definicji mniej wymagające - w USA to się nazywa SWAT / SRT / ER bo w praktyce tym jest. Walka z terroryzmem to domena tych krajów co miały z nim do czynienia naprawdę: polskie formacje poza JW2305 nie maja w tym temacie do przekazania ŻADNYCH WARTOŚCIOWYCH DOŚWIADCZEŃ. To Niemcy w swej siedzibie GSG-9 uczyli zalążek JW2305 w 1993r. roku (St. Augustin), oni stworzyli KSK (pierwszy pluton Sonde Einsatzzug retten und Befreien) później niż my, ale mieli dobre wzorce własne i od razu szukali wsparcia merytorycznego zagranicą. W warunkach polskich walka z terroryzmem to od PRL aż po III RP było wypadkową niepotrzebnego angażowania się w cudze problemy - tj. palestyńska walka z Izraelem lub ten nieszczęsny "MOST". Należy zbudować w oparciu o "Piątkę" jednostkę tj. HRT, obudować ją w CIRG i reszte tj. napisałem. Policyjne jednostki przeformować w "realizacyjne" lub po prostu Jednostki Szybkiego Reagowania i Zatrzymań przy KWP. Ściśle utajniona jednostka CT / HRU zajmująca się terrorystami i szpiegostwem (zatrzymania w bardzo specyficznych okolicznościach) w ABW miałaby właściwe miejsce - rozmieszczenie jej w linii północ-południe innej niż jednsotki podległ DKWS dawałoby efekt o jakim Pan pisze tzn. rozśrodkami sił bojowych ekonomicznie zdolnych do reagowania / szybkiego dotarcia w dowolny region. Tutaj wzorce powinny być dla nas np. dawne struktury i rozwiązania austriackiej GEK Cobra (mieli nawet własny pociąg do przerzutu cieżkiego sprzętu). W Polsce jest stały przerost formy nad treścią, a skupianie sił i środków na zadaniach nie mających odzwierciedlenia w realności to stały gwóźdź programu w działalności służb państwowych naszego kraju. Można wręcz powiedzieć, że NASZĄ NARODOWĄ SPECJALNOŚCIĄ JEST STWARZANIE POZORÓW KTÓRE SYPIĄ SIĘ TJ. DOMEK Z KART W OBLICZU POWAŻNYCH ZAGROŻEŃ - KTÓRE NA SZCZĘŚCIE SĄ RELATYWNIE RZADKIE W STOSUNKU DO INNYCH PAŃSTW (FRANCJA MA AUTENTYCZNY PROBLEM Z TERRORYZMEM I TAM ROZWIĄZANIA POLSKIE MA RACJĘ BYTU). Drugim po ABW kandydatem to roli przeciwterrorystycznej struktury jest Straż Graniczna: 1) ma styczność z napływajacymi cudzoziemcami stale i współdziała z ABW z tej przyczyny, 2) ma możliwość działania poza granicami Polski w ramach zadań jakie wykonuje w ochronie granic itp., 3) dysponuje własną flotą morską i rzeczną, oraz lotniczą, 4) ma jednostki taktyczne od wielu lat szkolone zarówno w "czarnej" jak i "zielonej" taktykach, 5) zajmuje się już profilaktyczną stroną "AT" i mogłaby bez trudu zająć się aktywnym reagowaniem czyli "KT", 6) jest to formacja umundurowana i jej mundury i nazwa są szerzej znane tj. Policji (ABW to jednak egzotyka dla przeciętnego obywtaela - kto ty jesteś AB W ? co to jest ?). SG ma pragmatyczne podejście do sowich jednsotek taktycznych i stale modyfikuje je dopasowując do zmieniajacej sie sytuacji wg. mojej opinie pod tym względem bije na głowę Policję i dlatego warto np. jej jeśli ABW temat CT/HRU.
  • Reforma Reforma, 14.05.2021r., 18:47:44 Z całym szacunkiem do wieloletniego dorobku policyjnych, a wcześniej milicyjnych jednostek AT.: zrobili wiele niebezpiecznych "realizacji" (znam ich dziesiątki, może i więcej nawet) ale walka z terroryzmem do coś znacznie więcej - wzorcowa jednostka już jest i tylko politycy i decydenci ze służb i wojska wiecznie przy niej mieszali. Druga jednostka wewnętrzna i w charakterze swym bardziej policyjna służąca zarówno wsparciu wywiadowców jak i operacjom ratowniczym zakładników jest ostatnia potrzebną - aeromobilna i dostępna 24/7, ale ŚCIŚLE TAJNA - KONIEC LANSOWANIA SIĘ W TV: JEJ NIE MA TJ. KIEDYŚ NIE BYŁO SFOD-D I GSG-9. Doborowi policjanci z "realizacji" tj. każdy inncyh funkcjusz mogą przyjść na selekcję i wstąpić do takiej nowej jednostki ale dopiero wybrani najlepsi z najlepszych i po dodatkowej selekcji (w dotychczasowym AT ktoś kto był ogólnie sprawny fizycznie i sztuki walki uprawiał był brany od ręki - ale to była filozfia Plutonów Specjalnych ZOMO które robiły inną robotę w innych warunkach, a niemal bez zmian przeistoczyły się w KAT Policji. Najważniejsze za sbyły: 1) zmiana mentalności (również w podejsciu do obywateli którzy pod 1989r. uzyskali podmiotowość), 2) oraz uzyskanie zagranicznego "know-how" dzięki współpracy międzynarodowej. W "2305" i "Piątce" to wszystko było - w Policji skończyło się na powierzchownej współpracy z Izraelczykami i przekazaniu głębszej wiedzy nielicznym oficerom. Mentalność Żydów jest zresztą podobną do tej sowieckiej cyz PRLowskiej: u nich bezpeiczeństwo ma pierwszeństwo i obywateli można traktować bardzo szorstko - w polsce już nie.

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Special-Ops

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.special-ops.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.special-ops.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.