Blogi // Paweł Piotrowski

 

Pobierz SPECIAL OPS nr 3/2016

Wystarczy, że założysz konto w portalu special-ops.pl »

Ćwiczenie tygodnia – wiosłowanie sztangielkami na skośnej ławce.

Paweł Piotrowski  /  12-02-2015
Wiosłowanie sztangielkami na skośnej ławce Fot. Mateusz Piotrowski

Wykonywanie wiosłowania sztangą w opadzie tułowia jest ćwiczeniem bardzo dobrym ale ma jedną dużą wadę – bardzo silnym naciskom podlega dolna część kręgosłupa. Po jakimś czasie może niestety dojść do kontuzji lub dysfunkcji kręgosłupa w okolicy lędźwiowej.
Doskonałą alternatywą jest przedstawione ćwiczenie – wiosłowanie sztangielkami na skośnej ławce

Należy pamiętać, że przy ruchu sztangielek w górę ręce unoszą się z łokciami kierującymi się w górę i równocześnie w tył – to bardzo ważne ponieważ zapewnia właściwy, pełny skurcz mięśnie w fazie górnej ruchu. Zatrzymanie sztangielek w fazie górnej na 2-3 sekundy będzie dodatkowym wartościowym elementem zwiększającym intensywność ćwiczenia. W fazie dolnej należy zwrócić uwagę na pełne rozciągnięcie mięśni najszerszych grzbietu. Warto dodać, że ta grupa mięśniowa jest dość podatna na rozwój u większości trenujących w przeciwieństwie np. do mięśni łydek, które niekiedy są bardzo oporne na rozwój.

W przypadku wiosłowania sztangielkami na skośnej ławce tułów i kręgosłup jest stabilnie oparty o skośną ławkę i nie powstają groźne naprężenia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Ćwiczenie możemy również wykonywać z użyciem sztangi zamiast sztangielek. Zaletą sztangi jest możliwość wykorzystania nieco większego obciążenia, natomiast zaletą sztangielek jest możliwość bardziej indywidualnego wyboru toru ruchu sztangielek w górę oraz możliwość zastosowania aż trzech różnych chwytów – nachwyt, podchwyt oraz chwyt młotkowy. Każdy chwyt nieco inaczej pobudza mięśnie najszersze grzbietu. Warto więc wykonując np. 3 serie wiosłowania sztangielkami w każdej serii stosować inny chwyt.

Aby być obiektywnym należy dodać, że wadą takiej formy wiosłowania jest bardziej wyizolowana pracy mięśnie najszerszych grzbietu. Mięśnie prostowniki pleców nie rozwijają się i nie wzmacniają. Warto więc chociaż od czasu do czasu z lekkim obciążeniem wykonywać klasyczne wiosłowanie sztangi w opadzie tułowia aby wzmocnić te partie mięśni.

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Latarki czołowe - czym mogą Cię zaskoczyć » Staw czoła nowym wyzwaniom »
latarka czołowa

 


Jesień to nie koniec przygody! Rozpocznij wyprawę »

 


Jaki sprzęt do wspinaczki stosują profesjonaliści
»
Z tym telefonem będziesz czuł się bezpiecznie »
latarki czołowe łączność dla wojska

 


Czyszczenie broni krok po kroku »

czyszczenie broni


sprawdź »

 


Jaka odzież najlepiej do Ciebie pasuje » Odkryj tajniki współczesnej komunikacji wojskowej »
szkolenia bojowe łączność dla wojska

 


Zostań licencjonowanym Instruktorem strzelań! Weź udział w kursie »
kurs strzelecki

 


Jak nie stracić czucia podczas akcji » Bądź na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami szpiegowskimi »
rękawice taktyczne kamera cylindryczna

 


Zadbaj o swoją broń na 6 różnych sposobów »

 


Nowy wymiar buta taktycznego - co powinienieś o nich wiedzieć »  Z nią nic nie umknie Twojej uwadze »
latarka czołowa

 


Nowe ubranie, nowa przygoda! Bądź przygotowany »

 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Al-Bagdadi wyeliminowany

27 października 2019 r.. podczas amerykańskiej operacji specjalnej w Syrii zginął przywódca sunnickiej organizacji terrorystycznej ISIL (Państwo Islamskie w Iraku i Lewancie), samozwańczy kalif...

Aktualny numer

5/2019
SPECIAL OPS 5/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - PARAMEDYK 2019
  • - PROJEKT „AFGAN”
Autor bloga
Paweł Piotrowski
Paweł Piotrowski
Sztuki walki - profesjonalny instruktor kung fu, specjalność styl Ving Tsun, posiada uprawnienia instruktora rekreacji fizycznej, certyfikat instruktora w Ving Tsun Kung Fu Association Europe, trenował Ving Tsun przez 14 lat (1986-2000). W prasie specjalistycznej prezentował techniki Ving tsun w artykułach Sifu Janusza Szymankiewicza. Kulturystyka – staż treningowy 30 lat (trenuje rekreacyjnie kulturystykę naturalną od roku 1986 w TKKF Syrenka).  Autor artykułów i współpracownik miesięcznika „KIF Sport” w zakresie metodyki treningu siłowego. Autor artykułów na portalu kulturystycznym www.jwip.pl oraz moderator forum tego portalu. Kolekcjoner literatury z zakresu sportów siłowych. Łącznie opublikował ponad 100 artykułów i materiałów szkoleniowych z zakresu kulturystyki. Członek wspomagający „Polskie Stowarzyszenie Podciągania na Drążku”. Rekreacyjnie trenuje także bieganie. Osobiste rekordy : podciąganie na drążku: 32 powtórzenia, pompki klasyczne: 300 powtórzeń bez przerwy, rwanie odważnika 17,5 kg jednorącz: 110 powtórzeń prawą ręką plus 55 powtórzeń lewą ręką

Kalendarium

PNWTŚRCZWPTSOBND
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
KSIĘGARNIA MILITARNA POLECA:
Sortmund
Sortmund
Sortmund jest firmą specjalizującą się w dostawie umundurowania dla większości służb mundurowych w Polsce. Współpracujemy z wieloma uznanymi...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl