Pobierz SPECIAL OPS nr 3/2016

Wystarczy, że założysz konto w portalu special-ops.pl »

Sortmund - polska marka z pomysłem

Wywiad z Grzegorzem Basta, założycielem i właścicielem marki Sortmund
 SORTMUND  /  05-12-2017
Sortmund

Z jakich powodów powstają  w Polsce sklepy z asortymentem dla służb mundurowych? Jakie historie wpływają na decyzje ich twórców i dlaczego symbole narodowe powinny być ważne dla każdego? Na te pytania opowiada Grzegorz Basta, założyciel i właściciel marki Sortmund, która już od kilkunastu lat wspiera przedstawicieli służb mundurowych w Polsce, a od niedawna staje się również obecna w życiu publicznym, podejmując tematy ważne dla wszystkich obywateli.

Marka obecna jest na rynku polskim już od dawna. Jak to się stało, że postanowił Pan rozwijać biznes w dość niszowej branży?

Jak to zazwyczaj bywa, na moją decyzję miała wpływ dość prosta historia. Sam wywodzę się ze służb mundurowych, a w 2003 roku pracowałem jako funkcjonariusz Straży Granicznej na małym przejściu granicznym na styku Bieszczad i Beskidu. Stąd zdawałem sobie świetnie sprawę jak dużym problemem jest zaopatrzenie, nawet w tak błahych kwestiach jak koszula. Często bowiem otrzymywaliśmy części garderoby w rozmiarach nawet o dwa numery za dużych z informacją, że mamy się wymienić pomiędzy sobą jak coś nie pasuje, bo na magazynach nie ma innych produktów. I była to całkiem słuszna rada, tylko z kim się wymienić, jak w całej placówce nie ma ani jednego kolegi w rozmiarze 44, za to wszystkie koszule są właśnie w tym rozmiarze?

Jak to się mówi popyt rodzi podaż. Jeszcze dwa lata dojrzewała we mnie myśl, jak zniwelować problem z asortymentem służb mundurowych, przekładając go tym samym na rozwiązanie biznesowe.

Czyli można powiedzieć, że odpowiedział Pan w pewnym stopniu na własne potrzeby, rozwiązując problemy z którymi sam się spotkał?

Zdecydowanie tak. Uważam, że każdy powinien zajmować się obszarami na których się zna. Nie wyobrażam sobie, żebym z sukcesem rozwinął biznes, gdybym nie znał specyfiki funkcjonowania służb mundurowych, potrzeb ich przedstawicieli i problemów z jakimi się borykają. Marka od samego początku powstała z myślą o byciu partnerem dla swoich klientów. Takim partnerem, który udziela wsparcia, zawsze ma gotowe rozwiązanie i „zabezpiecza tyły”. Może tylko w ramach niezbędnego asortymentu, ale wiele osób by się zdziwiło jak to jest ważne w codziennym funkcjonowaniu.

Wspomniał Pan, że rozwinął biznes z sukcesem, czy coś w związku z tym zmieniło się w ostatnich latach w funkcjonowaniu firmy?

Mówię o sukcesie, bo na co dzień faktycznie dostaję dowody na to, że Sortmund działa coraz prężniej. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w swojej kategorii, mamy wielu zadowolonych, a co najważniejsze wracających klientów, współpracujemy z wieloma placówkami edukacyjnymi, a także otrzymuje wyróżnienia biznesowe, np. w tym roku już po raz trzeci otrzymaliśmy tytuł e-Gazeli Biznesu, który przyznawana jest najdynamiczniej rozwijającym się firmom z branży e-commerce.

A co za tym idzie, faktycznie trochę obszarów w naszym działaniu się zmieniło. Tym co uważam za warte podkreślenia, jest kampania CSR i działania edukacyjne, w które marka się zaangażowała.

No właśnie w tym roku marka postanowiła wyjść trochę poza swoja podstawową grupę docelową i zorganizowała kampanię edukacyjną skierowaną do wszystkich obywateli pod hasłem: Symbole Narodowe – Dostrzegamy, Szanujemy, Informujemy. Zapoznaj się ze szczegółami akcji >>

Coś więcej na ten temat może nam Pan powiedzieć?

Faktycznie tak się złożyło, że znowu potrzeba wskazała nam kierunek działań i stwierdziliśmy, że taka kampania, to świetna sprawa. Temat niby bardzo prosty, ale jak się okazało z wiedzą w tym zakresie bywa różnie. Nie będę ukrywał, że nam też zdarzało się popełnić w tej kwestii foux pas, dlatego chcieliśmy się dowiedzieć jak to jest w kwestii Symboli Narodowych dokładnie.  W tym celu zarówno na własną rękę, jak i ze wsparciem specjalistów, zebraliśmy szczegółowe informacje na ten temat, a skoro już zdobyliśmy tą wiedzę, to dlaczego nie podzielić się nią z innymi? Stworzyliśmy więc kampanię CSR. Nominacja do nagrody e-commerce Polska awards 2017 pokazała nam, że była to słuszna droga, którą nie będę ukrywał, zamierzamy iść dalej. Już w tym roku powstał kolejny materiał, tym razem może interesujący węższą grupę docelową, bo dotyczący Ceremoniału Wojskowego, ale w planach są kolejne, które na pewno zainteresują szerszą grupę odbiorców, na chwilę obecną mogę zdradzić, że na pewno miłośników survivalu.

Z początkiem tego roku szkolnego ruszyliśmy też z akcją skierowaną do uczniów klas mundurowych. Nasza akcja Lider Wiedzy i Wartości ma na celu nagrodzenie uczniów, którzy wyróżniają się na tle rówieśników nie tylko średnią ocen, ale również zaangażowaniem w życie szkoły bądź pozaszkolna działalność ukierunkowaną na pomoc innym i samorozwój.

Czyli podsumowując można powiedzieć, że marka Sortmund jest bardzo aktywna w wielu obszarach. Skąd taka chęć zaangażowania pozabiznesowego? 

To są chyba plusy, z których można zacząć korzystać jak firma się ustabilizuje. A tak poważnie, to rozwój sklepu, asortymentu, podniesienie jakości obsługi klienta, dotarcie do jak największej ilości osób z grupy docelowej, są dla nas oczywiście bardzo ważne. Ale chcemy też spełniać oczekiwania naszych klientów i odpowiadać na ich potrzeby realizując inne działania. To jest właśnie realizowanie tej najważniejszej idei, o której mówiłem na początku, czyli bycia partnerem dla naszych klientów. Właśnie dzieląc się wiedzą czy organizując akcje wspierające młodzież, tę ideę partnerstwa w pełni możemy realizować.

Zrobiliśmy takie małe podsumowanie dotychczasowej historii marki, a jakie są plany na nadchodzący rok?

Przede wszytkim chcemy rozwijać projekty, które rozpoczęły się w tym roku. To co zrealizowaliśmy dotychczas to tylko namiastka tego, co planujemy. Nie zapominając o wskaźnikach biznesowych, chcemy w pełni wdrażać w życie przejście z relacji firma-klient do relacji partner-partner.

Galeria artykułu  Ilość zdjęć:  2

Komentarze

0

Księgarnia Militarna Poleca Służby specjalne.Słownik


Cichociemni na Bałkanach we Włoszech i Francji. Słownik biograficzny Jednostka kontrterrorystyczna - element działań bojowych w systemie bezpieczeństwa antyterrorystycznego Znak Cichociemnych
cichociemni-na-balkanach-we-wloszech losy-skoczka-wspomnienia-oficera znak-cichociemnych
Prezentowana po raz pierwszy publikacja zawiera sylwetki osiemnastu cichociemnych, którzy wykonali skoki bojowe na terenie(...)
zobacz więcej »
Postać Jerzego Feliksa Szymańskiego pojawiała się w historiografii niemal od początku badań nad polskim podziemiem zbrojnym (...)
zobacz więcej »
Z drugiej kompanii po selekcji przeprowadzonej w Wielkiej Brytanii do pracy w kraju wyłoniono początkowo 52, następnie 25 (...)
zobacz więcej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualności

Straż Graniczna świętuje 28 rocznicę powstania

28 lat temu do ochrony granic Rzeczpospolitej Polskiej powołano Straż Graniczną. 16 maja obchodziliśmy święto tej formacji. SG chroni nie tylko granicę Polski, ale jednocześnie zewnętrzną granicę...

Aktualny numer

2/2019
SPECIAL OPS 2/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Force Recon
  • - UAE SWAT Challenge
Paweł Piotrowski
Wiosłowanie jednorącz sztangielką z podparciem na ławce skośnej to odmiana klasycznego...
Paweł Piotrowski
Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie na ławce poziomej to klasyczne, skuteczne...
Michał Piekarski
W ostatnią niedzielę czerwca w Gdyni odbyły się uroczystości z okazji Święta Marynarki...
Michał Piekarski
Wzrost napięcia pomiędzy Zachodem i Rosją, który można już bezpiecznie nazywać nową...
Dariusz Materniak
5 marca 2018 roku jednostka specjalna ukraińskiej Policji "KORD" zatrzymała dwie osoby...
KSIĘGARNIA MILITARNA POLECA:
Sortmund
Sortmund
Sortmund jest firmą specjalizującą się w dostawie umundurowania dla większości służb mundurowych w Polsce. Współpracujemy z wieloma uznanymi...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl