I Ty możesz mieć SPECIAL OPS nr 3/2016

wystarczy założyć konto w portalu special-ops.pl

Sortmund - polska marka z pomysłem

Wywiad z Grzegorzem Basta, założycielem i właścicielem marki Sortmund
 SORTMUND  /  05-12-2017
Sortmund

Z jakich powodów powstają  w Polsce sklepy z asortymentem dla służb mundurowych? Jakie historie wpływają na decyzje ich twórców i dlaczego symbole narodowe powinny być ważne dla każdego? Na te pytania opowiada Grzegorz Basta, założyciel i właściciel marki Sortmund, która już od kilkunastu lat wspiera przedstawicieli służb mundurowych w Polsce, a od niedawna staje się również obecna w życiu publicznym, podejmując tematy ważne dla wszystkich obywateli.

Marka obecna jest na rynku polskim już od dawna. Jak to się stało, że postanowił Pan rozwijać biznes w dość niszowej branży?

Jak to zazwyczaj bywa, na moją decyzję miała wpływ dość prosta historia. Sam wywodzę się ze służb mundurowych, a w 2003 roku pracowałem jako funkcjonariusz Straży Granicznej na małym przejściu granicznym na styku Bieszczad i Beskidu. Stąd zdawałem sobie świetnie sprawę jak dużym problemem jest zaopatrzenie, nawet w tak błahych kwestiach jak koszula. Często bowiem otrzymywaliśmy części garderoby w rozmiarach nawet o dwa numery za dużych z informacją, że mamy się wymienić pomiędzy sobą jak coś nie pasuje, bo na magazynach nie ma innych produktów. I była to całkiem słuszna rada, tylko z kim się wymienić, jak w całej placówce nie ma ani jednego kolegi w rozmiarze 44, za to wszystkie koszule są właśnie w tym rozmiarze?

Jak to się mówi popyt rodzi podaż. Jeszcze dwa lata dojrzewała we mnie myśl, jak zniwelować problem z asortymentem służb mundurowych, przekładając go tym samym na rozwiązanie biznesowe.

Czyli można powiedzieć, że odpowiedział Pan w pewnym stopniu na własne potrzeby, rozwiązując problemy z którymi sam się spotkał?

Zdecydowanie tak. Uważam, że każdy powinien zajmować się obszarami na których się zna. Nie wyobrażam sobie, żebym z sukcesem rozwinął biznes, gdybym nie znał specyfiki funkcjonowania służb mundurowych, potrzeb ich przedstawicieli i problemów z jakimi się borykają. Marka od samego początku powstała z myślą o byciu partnerem dla swoich klientów. Takim partnerem, który udziela wsparcia, zawsze ma gotowe rozwiązanie i „zabezpiecza tyły”. Może tylko w ramach niezbędnego asortymentu, ale wiele osób by się zdziwiło jak to jest ważne w codziennym funkcjonowaniu.

Wspomniał Pan, że rozwinął biznes z sukcesem, czy coś w związku z tym zmieniło się w ostatnich latach w funkcjonowaniu firmy?

Mówię o sukcesie, bo na co dzień faktycznie dostaję dowody na to, że Sortmund działa coraz prężniej. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w swojej kategorii, mamy wielu zadowolonych, a co najważniejsze wracających klientów, współpracujemy z wieloma placówkami edukacyjnymi, a także otrzymuje wyróżnienia biznesowe, np. w tym roku już po raz trzeci otrzymaliśmy tytuł e-Gazeli Biznesu, który przyznawana jest najdynamiczniej rozwijającym się firmom z branży e-commerce.

A co za tym idzie, faktycznie trochę obszarów w naszym działaniu się zmieniło. Tym co uważam za warte podkreślenia, jest kampania CSR i działania edukacyjne, w które marka się zaangażowała.

No właśnie w tym roku marka postanowiła wyjść trochę poza swoja podstawową grupę docelową i zorganizowała kampanię edukacyjną skierowaną do wszystkich obywateli pod hasłem: Symbole Narodowe – Dostrzegamy, Szanujemy, Informujemy. Zapoznaj się ze szczegółami akcji >>

Coś więcej na ten temat może nam Pan powiedzieć?

Faktycznie tak się złożyło, że znowu potrzeba wskazała nam kierunek działań i stwierdziliśmy, że taka kampania, to świetna sprawa. Temat niby bardzo prosty, ale jak się okazało z wiedzą w tym zakresie bywa różnie. Nie będę ukrywał, że nam też zdarzało się popełnić w tej kwestii foux pas, dlatego chcieliśmy się dowiedzieć jak to jest w kwestii Symboli Narodowych dokładnie.  W tym celu zarówno na własną rękę, jak i ze wsparciem specjalistów, zebraliśmy szczegółowe informacje na ten temat, a skoro już zdobyliśmy tą wiedzę, to dlaczego nie podzielić się nią z innymi? Stworzyliśmy więc kampanię CSR. Nominacja do nagrody e-commerce Polska awards 2017 pokazała nam, że była to słuszna droga, którą nie będę ukrywał, zamierzamy iść dalej. Już w tym roku powstał kolejny materiał, tym razem może interesujący węższą grupę docelową, bo dotyczący Ceremoniału Wojskowego, ale w planach są kolejne, które na pewno zainteresują szerszą grupę odbiorców, na chwilę obecną mogę zdradzić, że na pewno miłośników survivalu.

Z początkiem tego roku szkolnego ruszyliśmy też z akcją skierowaną do uczniów klas mundurowych. Nasza akcja Lider Wiedzy i Wartości ma na celu nagrodzenie uczniów, którzy wyróżniają się na tle rówieśników nie tylko średnią ocen, ale również zaangażowaniem w życie szkoły bądź pozaszkolna działalność ukierunkowaną na pomoc innym i samorozwój.

Czyli podsumowując można powiedzieć, że marka Sortmund jest bardzo aktywna w wielu obszarach. Skąd taka chęć zaangażowania pozabiznesowego? 

To są chyba plusy, z których można zacząć korzystać jak firma się ustabilizuje. A tak poważnie, to rozwój sklepu, asortymentu, podniesienie jakości obsługi klienta, dotarcie do jak największej ilości osób z grupy docelowej, są dla nas oczywiście bardzo ważne. Ale chcemy też spełniać oczekiwania naszych klientów i odpowiadać na ich potrzeby realizując inne działania. To jest właśnie realizowanie tej najważniejszej idei, o której mówiłem na początku, czyli bycia partnerem dla naszych klientów. Właśnie dzieląc się wiedzą czy organizując akcje wspierające młodzież, tę ideę partnerstwa w pełni możemy realizować.

Zrobiliśmy takie małe podsumowanie dotychczasowej historii marki, a jakie są plany na nadchodzący rok?

Przede wszytkim chcemy rozwijać projekty, które rozpoczęły się w tym roku. To co zrealizowaliśmy dotychczas to tylko namiastka tego, co planujemy. Nie zapominając o wskaźnikach biznesowych, chcemy w pełni wdrażać w życie przejście z relacji firma-klient do relacji partner-partner.

Galeria artykułu  Ilość zdjęć:  2

Komentarze

0

Wybrane dla Ciebie

 


Doświadcz nowego rodzaju treningów taktycznych »

szkolenia taktyczne phantom


 

I już nie martwisz się o baterie » Dobry kamuflaż to podstawa! Gdzie kupisz farby maskujące »
latarka czołowa farby kamuflujące

 


Gdzie ubierzesz się taktycznie od stóp do głów »


 

Ekwipunek na każdą okazję! Nie wahaj się z niego skorzystać » Jak szybkie odpinanie plecaka sprawdza się w trudnych sytuacjach »

 


Bądź przygotowany! Zapisz się na kurs strzelań »


 

Chcesz się doszkolić? Szukasz intensywnych wrażeń? Zapisz sie do SCAT » Jakie linie odzieżowe do Ciebie pasują? Wybierz »

 

Jaki smatrfon sprawdzi się w terenie »

smartfon do zadan specjalnych




 

 Czeka Cię wyprawa w nieznane? Ta latarka może okazać się niezastąpiona » Uwielbiasz sport ekstramalny? Jaki telefon do Ciebie pasuje »

 


 Wypróbuj odzież na miarę Twoich potrzeb!


Do produkcji używamy możliwie najwyższej jakości materiałów, by oferta w pełni zaspokajała oczekiwania klientów (...) czytaj dalej »

 


Chcesz zdiagnozować zagrożenie chemiczne? Dowiedz się, jak to zrobić » Poznaj cechy charakterystyczne dobrych butów taktycznych »

 


Gdzie ubierzesz się taktycznie od stóp do głów »


 


Jak obserwować z kilku kilometrów » Szykujesz się na wyprawę w nieznane? Dowiedz się jak się do niej przygotować »


Księgarnia Militarna Poleca Służby specjalne.Słownik


Cichociemni na Bałkanach we Włoszech i Francji. Słownik biograficzny Jednostka kontrterrorystyczna - element działań bojowych w systemie bezpieczeństwa antyterrorystycznego Znak Cichociemnych
cichociemni-na-balkanach-we-wloszech losy-skoczka-wspomnienia-oficera znak-cichociemnych
Prezentowana po raz pierwszy publikacja zawiera sylwetki osiemnastu cichociemnych, którzy wykonali skoki bojowe na terenie(...)
zobacz więcej »
Postać Jerzego Feliksa Szymańskiego pojawiała się w historiografii niemal od początku badań nad polskim podziemiem zbrojnym (...)
zobacz więcej »
Z drugiej kompanii po selekcji przeprowadzonej w Wielkiej Brytanii do pracy w kraju wyłoniono początkowo 52, następnie 25 (...)
zobacz więcej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Special-ops.pl... dowiedz się więcej »

Aktualny numer

6/2017
SPECIAL OPS 6/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - OMEGA - ostatnia opcja!
  • - BARRETT MRAD
SITREP
Turecka Narodowa Organizacja Wywiadowcza (Millî İstihbarat Teşkilatı - MİT) otrzyma w...
Dariusz Materniak
W sobotę, 30 grudnia wieczorem, funkcjonariusze jednostki specjalnej ukraińskiej...
Michał Piekarski
W dniu 28 listopada, podniesiona zostanie bandera Marynarki Wojennej na niszczycielu...
Sebastian Cybulski
Na początku dzisiejszego wpisu chciałbym Was wszystkich przeprosić za przerwę w...
Dariusz Materniak
W dniach 15-16 listopada 2017 roku w Warszawie odbyła się konferencja na temat...
KSIĘGARNIA MILITARNA POLECA:
Sortmund
Sortmund
Sortmund jest firmą specjalizującą się w dostawie umundurowania dla większości służb mundurowych w Polsce. Współpracujemy z wieloma uznanymi...

Powstanie Warszawskie 2.0, czyli „kotwica” z hashtagiem

Czy było warto? – to pytanie w ostatnich latach rozliczania naszej historii pada bardzo często w kontekście Powstania Warszawskiego. Jednocześnie...wiecej »
Rzetelna Firma
Copyright @ 2010-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl