KONSTRUKCJA
Cholewka LOWA Renegade GTX Mid TF o wysokości 145 mm została wykonana z najwyższej jakości pełnowartościowej, bydlęcej skóry licowej lakierowanej w kolorze czarnym, o grubości, w zależności od miejsca, oscylującej od 1,6 do 1,8 mm. Tworzące cholewkę płaty skóry usztywniają ją i zapewniają stabilne trzymanie stopy, a jednocześnie podnoszą wytrzymałość w miejscach, gdzie dwie warstwy zostały połączone trwałymi, podwójnymi szwami z impregnowanych nici polipropylenowych. Na bocznej, zewnętrznej powierzchni butów, znajduje się wyhaftowane logo LOWA oraz logotyp marki GORE-TEX w postaci prostokątnego elementu z lekkiego stopu metalu (w najnowszych wersjach uległ zmianie na tkaninową metkę). Wewnętrzna strona cholewki wyściełana jest, umieszczoną tam za pomocą precyzyjnego klejenia punktowego, membraną paroprzepuszczalną GORE-TEX® Performance Comfort, zapewniającą ochronę przed wodą i wilgocią, a jednocześnie przepuszczającą cząsteczki pary wodnej i odprowadzającą ją na zewnątrz.
Miękko wyściełany pianką i obszyty odpornym na przetarcia nylonem szczyt cholewki opada ku tyłowi buta, poprawiając tym samym komfort podczas długotrwałego noszenia. Cholewka niskich Renegade ma „klasyczny” kształt obuwia niskiego, z podcięciem pod stawem skokowym i podniesioną, wyprofilowaną częścią na pięcie. Język, również miękko wyściełany, skonstruowano ze skóry i impregnowanego nylonu na kształt harmonijki, dzięki czemu dobrze się układa i dopasowuje do nogi użytkownika. W tylnej części szczytu cholewki znajduje się niewielka, płaska pętla z taśmy poliamidowej, pomocna przy zdejmowaniu i zakładaniu butów. Rejon pięty został wzmocniony i zabudowany, podobnie jak nosek, na którym naszyto drugą warstwę skóry, co chroni czub przed uszkodzeniami. System wiązania składa się z czterech przelotek oraz trzech haków wykonanych z lekkich, amagnetycznych stopów (Lo, odpowiednio 4+1). Sznurowadła o okrągłym przekroju są grube i miękkie, przez co nie mają tendencji do samoczynnego rozwiązywania się.
Podeszwa została zamontowana do cholewki za pomocą systemu LOWA Injection Molding, a zbudowano ją z dwóch warstw, z których wewnętrzna wykonana jest z utwardzonego poliuretanu, zapewniającego wysoki stopień amortyzacji wstrząsów oraz odpowiednią sztywność. Zewnętrzna warstwa podeszwy to protektor Vibram Vialta, od lat wykorzystywany w obuwiu trekkingowym LOWA. Miękki, dobrze amortyzujący bieżnik o grubości 4 mm został odlany z mieszanki gumowej niepozostawiającej śladów na jasnych powierzchniach. Pokryty jest gęstym wzorem, zapewniającym wysoką przyczepność na różnych nawierzchniach, w tym na mokrym betonie i asfalcie. W rejonie śródstopia, po lewej i prawej stronie podeszwy, umieszczono wstawki z utwardzonej gumy o powierzchni pokrytej gęstą kratką, służące również jako hamulce w trakcie zjazdów linowych. Jedną z ważniejszych zalet jest fakt, że Vialta nie skrzypi na płaskim i mokrym podłożu, jak lastryko, i charakteryzuje się dobrą przyczepnością, także na mokrych powierzchniach. Amortyzację i komfort noszenia poprawiają wkładki wewnętrzne LOWA Climate Control System wykonane z czterech warstw. Wkładki są bardzo istotnym elementem systemu wentylacji w obuwiu firmy LOWA. Odpowiadają za amortyzację, odprowadzenie nadmiaru potu oraz dopasowanie do indywidualnego, anatomicznego kształtu stopy.
Obuwie serii Renegade GTX TF jest bardzo uniwersalne i sprawdzi się w szerokim zakresie zadań i warunków terenowych – używanie odpowiednich, przeznaczonych do obuwia z membraną Gore -tex skarpet, umożliwi ich wykorzystywanie w dużym przedziale temperatur. W trakcie użytkowania okazało się, że buty są bardzo lekkie i wygodne, nawet podczas długotrwałego noszenia – niemal nie czuje się ich na nogach. Na różnego rodzaju powierzchniach zapewniają stabilność i dobrą przyczepność – niezależnie, czy był to beton, asfalt, leśna ściółka, skały czy trawa. Jedyny problem pojawił się po wizycie w mocno zabłoconym terenie – samoczyszczący się protektor podeszwy Vialta po prostu się zapchał, aczkolwiek przyczepność nadal była zachowana w wystarczającym stopniu. W Renegade GTX Mid TF bez problemów można prowadzić samochód, nie ma też żadnych kłopotów przy zjazdach na linach czy przy wspinaczce z wykorzystaniem drabinek speleo.